Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Neobjednaná a neoprávněně strhnutá platba pro Mobbile za Gaming v hodnotě 99 kč/ týden
Netuším
Okamžité zrušení objednávky a zamezení opětovné možnosti něco podobného objednávat.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V tomto případě bude společnost O2 pravděpodobně zprostředkovatelem. Doporučujeme tak kontaktovat přímo společnost poskytující tuto službu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den,
podle popisu se jedná o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na vašem čísle. Standardně je u těchto plateb nutné ověření PINem nebo biometrikou (scan obličeje, otisk prstu). U některých těchto plateb se však může stát, že ji provedete nevědomky kliknutím na reklamní banner na nějakém webu. O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Nelze tak reklamaci řešit u nás, ale bude zapotřebí se obrátit přímo na poskytovatele, u kterého byla platba provedena.
Pro administraci a přehled o platbách se můžete přihlásit se svým číslem na https://moje.o2platba.cz/. Více informací o platbách přes internet najdete zde: https://www.o2.cz/osobni/podpora/platba-pres-o2-vyuctovani/platba-pres-internet.
S pozdravem
Martina Špalková
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.