Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Společnost FLIXBUS CZ s.r.o. v rozporu se svým jízdním řádem nevypravila spoj v 18:30 z Autobusového nádraží Praha Florenc, nástup v 18:50 na stanici Hradčanská.
Při telefonické stížnosti druhého dne 16.09. v čase 9:00-9:12 se mě jejich operátorka nejprve snažila přesvědčit o své "alterantivní pravdě", že spoj byl odbaven - na zastávce čekalo několik cestujících a žádný z nich příslušný autobus neviděl. Následně mě odbila tvrzením, že spoj jel, ale že jsme jej patrně neviděli. Protože to však zřejmě nebyla chyba cestujících, bude mi částka za jízdenku vrácena na účet - toto mi však odmítla potvrdit písemně.
Linka Praha-Louny-Chomutov-Most, odjezd v 18:50 z Hradčanské, dne 15.09.
Kompenzace ceny jízdného všem poškozeným cestujícím. Korektní a důvěryhodné vyřizování reklamací - společnost na sebe neuvádí žádnou e-mailovou schránku a na lince, na kterou je problém se dovolat, nemá ani české operátory.
|
Tweet |
Dopravce je povinen v zájmu řádné péče o cestující při poskytování přepravních služeb zejména zajistit podávání informací o jízdních řádech, o tarifu a o vyhlášených přepravních podmínkách, a to na místech určených pro styk s cestujícími a oznamovat zpoždění spoje, a to ve vozidle a ve stanici, jsou-li vybaveny informačním zařízením pro cestující, je-li zpoždění 10 minut a více oproti jízdnímu řádu; to neplatí pro městskou hromadnou dopravu.
Ustanovení § 2553 Občanského zákoníku stanoví, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti FlixBus CZ s.r.o.
V přepravních podmínkách společnosti FlixBus je uvedeno, že změny v jízdním řádu, které vstoupí v platnost po uzavření přepravní smlouvy a za které dopravce neodpovídá (např. dlouhodobé následky přírodních katastrof nebo dlouhotrvajících stavebních prací), neopravňují cestující k uplatnění nároků na náhradu škody, pokud se tyto změny liší jen nepatrně od původně dohodnuté doby odjezdu a příjezdu, tj. maximálně o 2 hodiny. Podstatné změny jízdního řádu opravňují cestující k bezplatnému odstoupení od přepravní smlouvy. Za tímto účelem je třeba se obrátit na oddělení zákaznického servisu prostřednictvím telefonní linky: +420 228 880 001 (česká pevná linka) nebo prostřednictvím e-mailu na adresu servis@flixbus.cz.
Více informací ohledně přepravních podmínek společnosti FlixBus spotřebitel nalezne zde: https://www.flixbus.cz/vpp.
V případě, že autobus vůbec nejel, nemůže společnost po spotřebiteli požadovat peníze za jízdné a musí umožnit spotřebiteli odstoupení od smlouvy.
Na stránkách společnosti je možné i podat stížnost ve formě formuláře, kterou spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/topic/0TO3X000000VOq7WAG/request-a-refund?language=cs.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.