Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#60638Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.09.2022, před 2 lety

Petr Kundrát

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 16.8.20222 jsem si v obchodě Okay Sokolov vyzvedl a zaplatil (16200 Kč) televizi Tcl velikost 55 kterou jsem si objednal přes internet v akci s vyzvednutím na prodejně.Televizi jsem převzal a dovezl si ji domů, poté co je jí vybalil se mi na obrazovce něco nezdálo a bohužel po zapojení se mé obavy potvrdily a obrazovka byla prasklá a přes obraz se linuly barevné pruhy, hned jsem tv zabalil zpátky a dovezl zpět na prodejnu kde se mnou byla sepsána reklamace.Bohuzel přesně třicátý den, kdy jsem jel na prodejnu mi bylo sděleno že se jedná o mechanickou chybu a že jsem si to vlastně udělal sám, to samozřejmě odmítám,protěže s televizí nebylo nijak z me strany zacházeno hrubě a ani mi nespadla ...prostě nic ...na prodejně mi bylo sděleno, že mi peníze nevrátí a nedají mi ani novou nebo v té ceně jinou...reklamaci jsem nepřevzal ,s tim že odmítám, že jsem si tu tv rozbil sám...když jsem se pana prodavace zeptal jestli to třeba nemohlo být dopravou nebo tak protože tv nebyla skladem ,tak že ji tam nešel dopravce převést,tak řekl že určitě ne ....a řekl mi že tv byla zkontrolována a vyzkoušená o čemž pochybuju,protože krabice měla po stranách ty bílé pevné pásky, když jsem se ptal jak ji mohli zkontrolovat když tam ty pásky byly tak mi bohužel lhal a řekl, že určitě tam být žádné pásky nebyly , že už se na tyhle tv krabice nedávají,v tom případě nevím co jsem doma odřezával... nicméně tv jsem zpátky nepřevzal s tím nesouhlasím s mechanickou chybou a že to prý předá manažerovi pro Karlovarský kraj s tím že se mám smirit s tim, že neuvidím jak peníze,tak jinou (nerozbitou) tv...jakou mám prosím šanci na jinou tv nebo vrácení peněz ..děkuji Petr Kundrát


Produkt

Tcl-4k,139cm android ,vč. z2130051674


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo vyměnit zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 11:11, před 2 lety

Prodávající odpovídá za to, že zboží je nepoškozené, do momentu převzetí kupujícím. Od tohoto momentu se jedná o věc skutkovou, nikoli právní, jak k poškození došlo, a je tedy předmětem dokazování u případného soudního jednání.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2022 12:19, před 2 lety

Dobrý den,

mrzí nás vzniklá situace.

Bohužel, spotřebitel neuvádí identifikaci nákup - prosíme o doplnění např. čísla faktury, objednávky nebo účtenky.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.9.2022 15:42, před 2 lety


Petr Kundrát

Dobrý den,
Předem chci poděkovat za reakci a přikládám potřebná čísla ...

***

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2022 14:33, před 2 lety

Dobrý den,

děkujeme za identifikaci.

Záležitost jsme prověřili - zákazník převzal zboží na prodejně bez výhrad, čímž potvrdil bezvadnost výrobku. Po zjištění zmíněné závady byla zpracována reklamace v souladu s reklamačním řádem a zákonem. Autorizovaný servis detekoval mechanické poškození a reklamace byla v řádném termínu zamítnuta pro mechanické poškození, na které se zákonná záruka nevztahuje. Ze strany servisu, prodejny ani společnosti OKAY nebylo shledáno pochybení - zákazníkovi tedy nevznikl zákonný nárok na výměnu zboží nebo vrácení peněz.

Nicméně, v rámci prozákaznického přístupu jsme se rozhodli udělit zákazníkovi výjimku a umožnit mu výměnu zboží za stejný kus na prodejně. Zákazník nám původní zboží dopraví na vlastní náklady na prodejnu, kde reklamaci zakládal. Doporučujeme však, aby zákazník využil svého práva kontroly funkčnosti výrobku na prodejně před personálem.

Děkujeme za spolupráci, stížnost tímto považujeme za vyřízenou.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2022 17:28, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Jak uvádíme v původním vyjádření, v prvních 6 měsících se uplatňuje zákonná domněnka vadnosti - nelze spotřebitele zbavit této ochrany tím, že si zboží na prodejně převzal bez výhrad. Po celých 6 měsíců je nutné, aby společnost prokázala, že zboží při převzetí vadné nebylo.

S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl potvrdit nabídku společnosti a případně stížnost po uskutečnění výměny uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.9.2022 21:16, před 2 lety


Petr Kundrát

Dobrý den,

Moc děkuji za vyjádření a nabídky které si mi dostalo a samozřejmě nabídku přijímám a na prodejnu si zajedu i když televizi jsem nepřevzal tudíž zůstala na prodejně ...tak snad o tom personál bude vědět ...moc děkuji že se tato záležitost vyřešila ...budu nadále informovat jak jsem dopadl na prodejně.

Přeji hezký den Petr Kundrát

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2022 14:09, před 2 lety

Dobrý den,

prosím dTest o uzavření stížnosti, jelikož spotřebitel svého práva uzavřít požadavek nevyužil.

Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2022 12:11, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Spotřebitel nám potvrdil, že byla stížnost vyřešena tak, jak společnost slíbila. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.