Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Pracovník prodejny odmitnul vraceni zboží z eshopu, protože bylo prevzato na prodejnĕ a nikoliv dodáno domů.
Vráceni penĕz
|
Tweet |
Důležitý je způsob, jakým byla smlouva uzavřena, a ne to, jak bylo zboží předáno – i když si zboží koupené přes internet vyzvedne spotřebitel v kamenné provozovně prodejce, má právo odstoupit od smlouvy stejně jako zákazníci, kteří si nechají zboží doručit domů.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Vorlický, naše společnost postupuje podle obchodních podmínek veřejně přístupných na našich internetových stránkách. Ustanovení § 1829 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku o odstoupení od kupní smlouvy se však nevztahuje na zboží rezervované prostřednictvím webových stránek a následně zakoupené v některé z našich kamenných prodejen HECHT - specialista na zahradu. Při zakoupení je zboží zákazníkovi předvedeno. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Pokud postupuji v eshopu 1. vložit do košíku 2. způsob doručení - osobní odbĕr na prodejnĕ 3. spůsob platby - při převzetí, nevidim nikde, źe se jedná pouze o rezervaci zboží. Navíc mi zboží v prodejnĕ pouze vydali a nikdo mi nic nepředvedl.
Václav Vorlický
Děkujeme stranám za součinnost.
Po vložení zboží do košíku si spotřebitel může vybrat mezi způsoby doručení i "Rezervace na prodejně nebo ve výdejním skladu". S ohledem na to, že je "rezervace" uvedena ve způsobu dopravy, přičemž je na stejné stránce uvedeno v nadpise velkým písmem "Objednávka", domníváme se, že informování spotřebitele není dostatečné. Průměrný spotřebitel z uvedeného nemusí poznat rozdíl mezi objednávkou a rezervací a především právní následky (nemožnost odstoupení apod.).
Jedná se však o náš nezávazný právní názor, přičemž uvedené by mohla závazně posoudit například Česká obchodní inspekce.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla uvést, zda byl spotřebitel o faktu, že jde o rezervaci (a právních důsledcích tohoto kroku) informován i jinak než při výběru způsobu dopravy.
Vážený pane Vorlický, před potvrzením rezervace je vyzván zákazník mimo jiné i k odsouhlasení obchodních podmínek. Mrzí nás situace, kterou popisujete v této Vaší stížnosti. Pokud byste nám chtěl sdělit více informací, tak můžete zaslat zprávu na jeden z kontaktních emailů uvedených na našich internetových stránkách. Děkujeme. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Hodnocení:
Komentář: Naposledy jsem u společnosti Hecht nĕco zakoupil