Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Tento e-mail jsem po telefonické komunikace s paní Stanislavovou jí zaslala dne 1.7.2022, poté jsem jí poslala další dva e-maily s žádostí o informaci jak bude řešeno. NIKDO SE MI ZA TY 3 MĚSÍCE NEOZVAL!!!!!!
ŹÁDÁM VÁS O VYŘEŠENÍ A ODPOVĚD NA MOJÍ STÍŽNOST!!!!!!
Vážená paní Stanislavová,
obracím se na vás ve věci dodávky a montáže kuchyně ID obj. ***, která měla proběhnout ve dnech 27.6 až 28.6.2022 na adrese ****.
Prvně bych ráda uvedl, že z naší strany jsme vyvinuli maximální úsilí a prostředky, tak abychom zajistili bezproblémovou montáž.
Vše jsme řádně připravili - elektro a vodoinstalace dle přiložených plánů. Uvolnili jsme maximální možný prostor pro manipulaci, řezání apod.. (chodba domu, celý obývací pokoj + lodžie).
Při telefonické domluvě datumu montáže, mi bylo řečeno, že montáž zabere 1,5 dne.
Bohužel celá montáž byla katastrofa, nebála bych se říci dokonce fraška. Za kuchyň jsme zaplatili bezmála čtvrt milionu a očekávali jsme dodání a montáž v nějaké kvalitě.
Mimochodem to si přímo účtujete částkou cca 22 tisíc CZK.
Den číslo 1) 27.6.2022
Kolem 8:15 přijíždí montážní tým z XXXlutz. Příchází pan Jakub Š. (tel.:***), bohužel si nepamatuji příjmení.
Zřejmě jde o vedoucí toho týmu, který pravděpodobně zodpovídá za celou realizaci.
Seznamuje ho s prostorem, říkáme si základní věci a dohodneme se, že budeme nejasnosti telefonicky konzultovat.
Celkově probíhá první den relativně bez větších problémů (občas někdo z nás byl přítomen) a v podvečer se vracíme domů.
Na první pohled se nám úplně nezdá fáze v jaké se kuchyně nachází, protože jsme mysleli, že postup bude rychlejší.
Samozřejmě můžeme mít špatný odhad, ale byli jsme ještě osobně ujištěni, že to nezabere více než 2 dny, de facto, že to stihnout za 1.5 dne.
Den číslo 2) 28.6.2022
Na místo přijíždí jen dvojice mladších kluků, kteří už první den vypadali v některých fázích nejistě.
Pan Jakub nás ujišťuje, že to oba zvládnou a on na ně dohlédne. Na místě byl pouze jednou, někdy kolem 10h dopoledne a bylo nám řečeno, že už nepřijede ani aby to po nich zkontroloval.
Když se v podvečer vracíme domů, tak je vidět celá řad nedostatků včetně toho, že nejsou zapojeny spotřebiče, skříňky nedoléhajím některé jsou dokonce 1cm od zdi, deska nesedí na zdi..apod..
Montážní tým se nakonec omlouvá, že to nezvládli ( cca v 19 hodin), ale že dorazí zítra do dotáhnout (max 2hod). Telefonicky konzultujeme s panem Jakubem a uvádíme konkrétní nedostatky (viz fotodokumentace).
Dozvídáme se, že kluci dělají tento typ kuchyně prvně a také, že měli jedno školení na zapojení spotřebičů. To je pro mě naprosto neuvěřitelné pochybení.
Nechápu jak je může někde nechat dělat celou kuchyni téměř bez dozoru, kdy probíhají v podstatě jen telefonické konzultace.
Zde podotýkám, že už mělo být hotovo, takže nám vznikají první vícenáklady - posunutí malíře, elektrikáře, manželka si v práci bere dovolenou.. bohužel nám do toho ještě onemocnělo dítě, což celé situace nepomohlo,ale to samozřejmě není vaše vina. Na druhou stranu ten amatérismus kolem montáže nám pár stresových chvil také připravil.
Den číslo 3) 29.6.2022
Montážní tým přijíždí na místo po 9h s ujištěním, že tak za 2-3 hodiny to udělají. Co se dělo následovně by se dalo bez problémů zařadit do nějaké příručky jak to nedělat.
Upřímně řečeno na co sáhli tak to zničili. To nepočítám celou řadu opomenutí, v některých případech až amatérské realizace (zfušovaní),
což nám bylo ve čtvrtek potvrzeno dalším technikem, který musel přijet další den a celou situaci zachránit.
Na místě byli zhruba do 13:30 hod, což znamenalo výše zmíněný posun malíře (musíme mu samozřejmě zaplatit to promarněné dopoledne).
Nicméně kromě dotažení jedné skříňky a navrtání poliček na zeď neudělali nic, protože si vůbec nevěděli rady, naopak zničili:
- skříňku na digestoř
- boční stěnu u myčky
- sokl nahoře nad lednicí u stropu
- nenamontovali sokly, poličky
- nepoužili těsnění do spár mezi desky
- mikrovlnku přichytili silikonem
- troubu nepřichytili vůbec
- baterie, odpad, trouba - nezapojili nic (pokud to nebylo součástí, tak jsme na to měli být upozorněni)
Už jsme to bohužel nevydrželi a dohodli se s nimi, že se dále trápit nebudou a odejdou, protože by to stejně nezvládli. Telefonicky jsme s panem Jakubem vykomunikovali příjezd dalšího technika na čtvrtek hned ráno.
Den číslo 4) 30.6.2022
Kolem 7:30 přijíždí na místo další technik/montér, který obhlíží situaci a doslova nemůže uvěřit svým očím.. označí to za zmatlané/zfušované,
což je teda dost přes čáru u kuchyně za 220 tis CZK.
Většinu věcí se mu podaří napravit, ale boční stěna, skříňka s digestoří a horní sokl jsou na reklamaci.
..
Den číslo 5) 1.7.2022
Volá mi pan Jakub ohledně reklamace vzniklých škod, omlouvá se s tím, že to pak na místo přijede zkontrolovat až budou k dispozici reklamované věci, což je od něj sice hezké, ale podle mě trochu pozdě. - COŽ NEPŘIJEL!!!
Požadujeme prošetření postupu celé zakázky, především montáže. Nám je v emailu s instrukcemi téměř vyhrožováno pokutou 7 tisíc CZK za zmařený výjezd, když vše nepřipravíme.
Tak by mě zajímalo jak se k takové situace postavíte, protože nás to stálo nejenom další vícenáklady, problémy s logistikou, ale také dost zklamání a nervy.
Čekali jsme kuchyň 20 týdnů těšili se a nakonec jsme z toho dost rozladění.. Rád bychom se dohodli na nějaké adekvátní kompenzaci.
Předem děkujeme za řádné prošetření situace.
Kučerovi
Ostatní pracovníci montážní firmy, kteří u nás potom byli vše znovu opravovat byli zděšení co tam ti předchozí zvládli udělat. Prý jsem je měla vyhodit oknem, to jsou jejich slova.
Požadujeme prošetření postupu celé zakázky, především montáže. Nám je v emailu s instrukcemi téměř vyhrožováno pokutou 7 tisíc CZK za zmařený výjezd, když vše nepřipravíme.
Tak by mě zajímalo jak se k takové situace postavíte, protože nás to stálo nejenom další vícenáklady, problémy s logistikou, ale také dost zklamání a nervy.
Čekali jsme kuchyň 20 týdnů těšili se a nakonec jsme z toho dost rozladění.. Rád bychom se dohodli na nějaké adekvátní kompenzaci.
A nyní bych čekala i omluvu za naprostou ignoraci ze strany paní Stanislavové.
|
Tweet |
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Spotřebitel může tedy montáž kuchyně reklamovat a společně s reklamací i požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů a náhradu škody. V tomto případě se bude jednat mimo jiné i o uhrazení poplatku malíři, pokud si se společností XXXLutz sjednali přesný termín ukončení montáže a tento termín nebyl společností dodržen.
Domníváme se, že v tomto případě by měl mít spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu. Jestliže reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (zpravidla 30 dnů) vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.