Společnost


Nordic Telecom s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

64%
36%
Toto skore je založeno na 14 stížnostech.

#60691Upomínka nezaplacení služby po 4 letech

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

14 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2022, před 2 lety

Roman Řehořek

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 16.9. mě kontaktovala paní B. z Nordic Telecom s tím, že v PC vidí nezaplacenou pohledávku z roku 2018. Následně mě poslali zjednodušený email rozpisu, číslo, datum splatnosti částka. Po vyžádání podkladů faktury, smlouvy na základě které se to týká nikdo nekomunikuje.
Matně si pamatuji, že jsem tou dobou mohl mít pevný internet do domácnosti, který jsem řádně a oficiálně ukončil na základě ukončení nájemní smlouvy a stěhování se z místa poskytování služby, veškeré poplatky za dosavadní využité služby jsem poskytovateli zaplatil, částka internetu byla cca kolem 300,-/měsíc, dle jejich splatností se jedná ale o částky 446, 870 a 640 v celkové výši 1920,- , už jen rozdílná výše jednotlivých částek je zarážející.
U této situace jsou tedy zarážející následující věci:
Kontaktování mě na základě historického kontaktu v jejich databázi až po 4 letech (účelovost natahování lhůty, porušení GDPR a uchovávání kontaktů i po skončení služby, souhlas nebyl udělen a nebyl dán ani dodatečně při přechodu na GDPR).
Za celé 4 roky i přes to, že měli kontakt mě nekontaktovali (žádné upomínky).
Do dnešního dne mi nebyli schopni doložit čeho se dluh přesně týká a jak vzniknul (faktury, smlouva).
Dle mého názoru se navíc jedná o promlčení pohledávky po 3 letech.
Závěrem, nejsem si tedy vůbec jist zda je nějaký nárok na plnění z jejich strany a už vůbec nemůže být vzhledem k neuměrným částkám k zaplacení a i kdyby teoreticky v minulosti taková situace nastala, tak nekontaktováním mě pohledávka byla promlčena.
Děkuji


Produkt

Pevný internet


Požadované řešení

Tiskopis o bezdlužnosti, omluva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 13:59, před 2 lety

Pohledávka vyjadřuje právo věřitele vyžadovat po dlužníkovi plnění závazku, což znamená, že věřitel má právo takové plnění vymáhat a dlužník má povinnost danou pohledávku splatit. Promlčecí lhůta pohledávky je podle občanského zákoníku obvykle stanovena na 3 roky. Věřitel může dlužníka u soudu žalovat i po uplynutí promlčecí lhůty, pokud ovšem dlužník vznese námitku o promlčení dluhu, tedy že se řeší již promlčená pohledávka, musí mu soud vyhovět.

Jestliže společnost vyžaduje splacení dluhu, musí předložit smluvní nebo zákonný důvod, na základě kterého dluh vznikl.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.10.2022 14:20, před 2 lety

Vážení pane Řehořku,

na základě Vámi podané reklamace jsme celou záležitost znovu prověřili a provedli opětovnou kontrolu v interním systému. Jak jsme Vás již informovali, došlo k chybnému uvedení vstupní informace, díky které byl spuštěn automatizovaný vymáhací proces. U Vaší osoby tedy neevidujeme žádnou pohledávku a znovu prosím přijměte velkou omluvu za vzniklé potíže.
K vámi zmíněným námitkám ohledně zpracování osobních údajů jsme Vás již informovali a Váš podnět k uplatnění práva na výmaz údajů provedli.

S pozdravem

za Nordic Telecom
Michaela Hájková, ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.10.2022 17:20, před 2 lety


Roman Řehořek

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, omluvu přijímám, děkuji za vstřícné dořešení.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
4.10.2022 20:35, před 2 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.