Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobry den, 26.7.2022 jsem vytvorila objednavku c. 2773887 (minecraft penal, minecraft batoh a pokemon batoh). Nebudu asi psat, ze informace v obchodnich podminkach jsou zkreslene a joot se tvari jako e-shop, i kdyz je nakupni galerii. Nicmene, zbozi prislo zacatkem zari, ale v baliku chybel pokemon batoh a tisk na minecraft penalu byl obracene. U Minecrfat batohu se mne nelibi kvalita. Vse jsem reklamovala dle pokynu a zadala jsem vraceni penez a vraceni zbozi, reklamace cislo #71577 a #71573. Dnes mne prislo vyjadreni, ze obe rekamace jsou zamitnute, coz mne prijde jako nehoraznost, zvlast, kdyz si obchod vezme penize za neco, co nedoda a ostatni vyrobky neodpovidaji obrazku v nakupni galerii. Pozaduji vraceni penez.
Jeste je zajimava jedna vec, jak muzete mit tedy v obchodnich podminkach napsano, ze jste nakupni galerie a ne e-shop a na strankach mate: oceneni eshop roku 2021 a slogany typu nejoblibenejsi internetovy obchod, 100% vraceni penez, reklamace i vraceni zbozi zdarma, ochrana kupujiciho atd., to ale pak nejde ruku v ruce s vasimi obchodnimi podminkami a s neresenim reklamace/vraceni nebo ano? Jinak jsem koukala, ze stiznosti je na Vas hodne a nejsem jedina, kdo Vam naletel.
Dekuji
Objednavka joot c.2773887, zbozi v hodnote 2221kc
Vraceni penez a omluva.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. V návaznosti na to má prodávající povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas. Včasné vyřízení reklamace je obecně ve 30denní lhůtě, což bylo splněno. Nicméně zamítnutí ve chvíli, kdy zboží neodpovídá objednávce je dle našeho názoru nesprávné a reklamace nebyla vyřízena řádně.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.