Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Neuznaná reklamace,dne 22.1.2015 jsem si koupila sedací soupravu Rocky v nábytku Sconto. 5.2. 2015 mi jí dopravci ze Sconta přivezli, ještě týž den jsem psala reklamaci, že rohový díl sedací soupravy je příliš měkký, při sedu se do něj člověk propadne, že sedací souprava vydává zvuk při sednutí na roh rohového dílu, že když se vytáhne lůžko pro příležitostné spaní, tak je velká meze asi 5-6cm mezi rohovým dílem a matrací pro příležitostné spaní. Mám 2 malé děti a je to dost nebezpečné mohou si zlomit nohu, ruku při vytažení matrace pro příležitostí spánek.Dospělý člověk prostrčí ruku do mezery. To uvádějí, že sedací souprava je pro komfortní spánek. Technik ze Sconta nechtěl ani sedací soupravu prohlédnout, protože když jsem jí reklamovala 1. den takže technikovou vyjádření je že sedací soupravou nic není. A že mi reklamaci zamítne.
Předem děkuji za pomoc.
S pozdravem Horvátová Naďa,
reklamace zamítnuta, že ze sedací soupravou nic není, kupní smlouva 4529705/2-703
žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, tedy např. že má očekávané vlastnosti nebo že odpovídá svou jakostí předloze. Pokud věc takovou vadu má, může ji spotřebitel reklamovat z důvodu nesplněné jakosti při převzetí. Za vadu však nelze posuzovat obvyklou vlastnost, kterou věc má (např. její konstrukci), jelikož je při osobním prodeji na kupujícím, aby si před koupí věc (resp. její předlohu) prohlédl a seznámil s jejími vlastnostmi. V tomto případě je tedy třeba přesně specifikovat, v čem je spatřována vada věci. Pokud se spotřebitelka domnívá, že se jedná o nebezpečný výrobek, může podat podnět České obchodní inspekci.
Prodávající má povinnost reklamaci přijmout, rozhodnout o ni ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů, s možností prodloužení o dobu odborného posouzení, a do 30 dnů ji vyřídit. Rovněž má povinnost vystavit o uplatnění a vyřízení reklamace reklamační protokol.
Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale odborné posouzení.
Pokud jde o nesplněnou jakost při převzetí, může spotřebitel požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Zákaznice sedací soupravu reklamovala dne 11. 2. 2015, přičemž k ní byl vyslán servisní technik na provedení posudku - oprávněnosti reklamace. Návštěva technika na místě proběhla dne 16. 2. 2015. Informace o tom, že technik nechtěl sedací soupravu ani prohlédnout se nezakládá na pravdě. Servisní technik dokonce oddělal i spodní tzv. začišťovací textilii, aby se přesvědčil, že je konstrukce sedací soupravy v pořádku. Konenčné konstatování bylo, že sedací souprava plně odpovídá vystavenému vzorku (předloze), na základě nějž byla zakoupena. Reklamované vydávání zvuku na rohovém díle se při posudku technikem nijak neprojevilo.
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Spotřebitelka nám zaslala následující reakci na komentář společnosti:
Dobrý den, to že jsem důrazně musela požádat technika, aby sedací soupravu otevřel a podíval se proč je sedací díl tak měkký, skoro prosedlý, a proč se ta sedačka tak chová, když si na ní sedneme. A to technik samozřejmě nechtěl, protože prý s pružinami nemůže nic být. Mám na to 2 svědky. A pro sešívačku látky si musel dojít do auta, protože nepočítal, že budu chtít, aby sedačku otevřel, to už se pan technik nepochlubil. A to, že mi řekl, že je standartně provede, je vždycky je rohový díl měkký, má vydávat zvuk, má mít prý 5cm mezeru mezi matrací a rohem. Ale u vystaveného dílu to tak není. Byla jsem na prodejně, a tak to tam nebylo, vše bylo na prodejně v pořádku. Kdyby se sedací soupravou nic nebylo, tak jí nereklamuji. A 5 cm mezera mezi matrací pro příležitostný spánek je nebezpečná, to Sconto nezajímá. Měli by si uvědomit, že práci a prodej zajišťuje zákazník. A když si nebudou vážit zákazníka, tak jím tam za chvilku nebude chodit nikdo. Už jsem poučená, že do toho dle obchodu si nepůjdu koupit nic. S pozdravem Horvátová
Pokud má spotřebitelka tedy za to, že dodané zboží neodpovídá předloze, je možné tento nedostatek doložit například fotografiemi. Vady, které nelze zdokumentovat tímto způsobem by bylo vhodné konzultovat se znalcem a případně zanést do posudku. Bude-li si každá strana trvat na svém stanovisku, spor by musel být předložen soudu.
Dobrý den, chtěla jsem poprosit ještě jednou obchodní dům Sconto na Černém mostě, aby ještě přehodnotili neuznanou reklamaci číslo smlouvy 4529705/2-703. Je to sedací souprava předpokládala bych, že se na ní dá sedět. Taky proto jsem si jí koupila. Propadá se, vypadá to jako prosedělá na rohovém dílu, takhle se chová sedačka několik let používaná a ne nová sedací souprava. Při vysunutí lůžkové části 5cm mezera, tudíž není možné z důvodu bezpečnosti na sedací soupravě spát nebo jí rozložit. Neboť při prvním pokusu se zpříčila nožička mému dítěti v nové sedací soupravě. Nejenom, že je sedací souprava nefunkční, ale je i nebezpečná. Přikládám fotodokumentaci. A doufám, že mi společnost po zhlednutí fotodokumentace vrátí peníze za sedací soupravu, abych si mohla koupit funkční a bezpečnou sedací soupravu. S pozdravem Horvátová
Vzhledem k tomu, že podnikatelský subjekt již nevyužil možnosti reagovat, žádáme ho o doplňující informace o tom, v jaké fázi se stížnost nachází. Pokud tak neučiní do týdne, budeme nuceni stížnost, z důvodu nereakce podnikatele, uzavřít.
Společnost se rozhodla nadále ke stížnosti nevyjadřovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.