Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 25.8.2022 jsem předala k reklamaci telefon Samsung zakoupený v alza.cz 11.4.2022, který se samovolně vypínal a restartoval. Telefon byl vizuálně zcela v pořádku, což potvrzuje popis v příjemce, kde je zcela jasně uvedeno:
Stav produktu:
IMEI ok, displej ověřen, v továrním nastavení, drobné škrábance na displeji, známky užívání,
Viditelné mechanické/ a jiné poškození: Ne
Dne 16.9.2022 mi přišel návrh na placenou opravu s tím, že bylo zjištěno mechanické poškození displeje a že z tohoto důvodu je oprava možná pouze mimozáruční (placenou) formou. Je zde nutná výměna poškozených komponent, konkrétně displeje, a to za 3 602 Kč.
Po mé odpovědi, že displej byl pouze poškrábaný a rozhodně ne prasklý, mi přišla fotografie telefonu, kde je zcela zjevné prasklý a následovala výměna několika e-mailů, kde tvrdí že pracovník prodejny si zřejmě praskliny nevšiml. Já si stojím za tím, že displej poškozen nebyl, a to dokládá i popis příjemce reklamace.
Telefon byl tedy poškozen až po přijetí do reklamace a já odmítám platit výměnu displeje, kterou způsobil pracovník prodejny nebo servisu.
Cenový návrh na zaplacení opravy jsem tedy odmítla s tím, že takto můj telefon při předání nevypadal, jak potvrzuje popis na příjemce k reklamaci a požadovala záruční opravu. Alza ovšem trvá na svém - reklamaci zamítá a nyní přestala komunikovat.
Mobilní telefon Samsung Galaxy A53 5G 256GB
Výměna za nový kus nebo vrácení peněz
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Informace jsem ověřovala s reklamačním oddělením a vzhledem k tomu, že stav produktu nebyl při příjmu reklamace sepsán dostatečně, budeme hradit opravu telefonu na naše náklady.
Jakmile bude reklamace vyřízena, budeme paní Rezkovou neprodleně kontaktovat.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme za odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla po vyřízení stížnosti výše uvedené potvrdit a stížnost následně uzavřít.
Dobrý den,
telefon stále není opraven a nemám zatím žádnou informaci, kdy bych mohla mít telefon zpět. Celá reklamace už trvá více než měsíc, telefon byl koupen na IČO, takže se na reklamaci 30 denní lhůta nevztahuje, ale být bez telefonu je pro mě, jako pro podnikatele značně limitující. Jak dlouho může reklamace v tomto případě ještě trvat?
Děkuji
Děkujeme za reakci.
Úvodem upozorňujeme, že všechny předchozí vyjádření z naší strany vycházela z předpokladu, že se jedná o vztah mezi spotřebitelem a podnikatelem, nikoliv mezi dvěma podnikateli.
Vztah mezi podnikateli se řídí zejména smluvními podmínkami - zákon zde nedává tak přísné mantinely jako při ochraně spotřebitele. Reklamace tedy nemusí být vyřízena ve 30denní lhůtě (jak uvádí sama stěžovatelka), avšak měla by být vyřízena ve lhůtě přiměřené. Konkrétní lhůta na vyřízení reklamace zde tedy stanovena není.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat, o přibližném termínu vyřízení reklamace.
Dobrý večer, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení případu.
Reklamace je z naší strany již vyřízená a prosím tedy o informaci, zda-li případ můžete tímto uzavřit.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den, hned po mém dotazu z 3.10. přišla zpráva z Alza.cz, že je reklamace vyřízená a mobil bude nakonec vyměněn za nový kus, jak jsem po poškození displeje v procesu reklamace žádala. Bohužel jsem zde mohla reagovat, až teď a řešení celé stížnosti se tak protáhlo. Děkuji jak webu VaseStiznosti.cz za informace a oslovení společnosti, tak Alza.cz za konečné kladné vyřízení mé reklamace.
Helena Rezková
Dobrý den, prosím o uzavření případu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Vzhledem k výše uvedenému vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.