Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#60701Poškození zboží v průběhu reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

16 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2022, před 2 lety

Helena Rezková

Znění stížnosti

Dne 25.8.2022 jsem předala k reklamaci telefon Samsung zakoupený v alza.cz 11.4.2022, který se samovolně vypínal a restartoval. Telefon byl vizuálně zcela v pořádku, což potvrzuje popis v příjemce, kde je zcela jasně uvedeno:
Stav produktu:
IMEI ok, displej ověřen, v továrním nastavení, drobné škrábance na displeji, známky užívání,
Viditelné mechanické/ a jiné poškození: Ne

Dne 16.9.2022 mi přišel návrh na placenou opravu s tím, že bylo zjištěno mechanické poškození displeje a že z tohoto důvodu je oprava možná pouze mimozáruční (placenou) formou. Je zde nutná výměna poškozených komponent, konkrétně displeje, a to za 3 602 Kč.

Po mé odpovědi, že displej byl pouze poškrábaný a rozhodně ne prasklý, mi přišla fotografie telefonu, kde je zcela zjevné prasklý a následovala výměna několika e-mailů, kde tvrdí že pracovník prodejny si zřejmě praskliny nevšiml. Já si stojím za tím, že displej poškozen nebyl, a to dokládá i popis příjemce reklamace.

Telefon byl tedy poškozen až po přijetí do reklamace a já odmítám platit výměnu displeje, kterou způsobil pracovník prodejny nebo servisu.

Cenový návrh na zaplacení opravy jsem tedy odmítla s tím, že takto můj telefon při předání nevypadal, jak potvrzuje popis na příjemce k reklamaci a požadovala záruční opravu. Alza ovšem trvá na svém - reklamaci zamítá a nyní přestala komunikovat.


Produkt

Mobilní telefon Samsung Galaxy A53 5G 256GB


Požadované řešení

Výměna za nový kus nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 12:53, před 2 lety

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2022 18:00, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Informace jsem ověřovala s reklamačním oddělením a vzhledem k tomu, že stav produktu nebyl při příjmu reklamace sepsán dostatečně, budeme hradit opravu telefonu na naše náklady.
Jakmile bude reklamace vyřízena, budeme paní Rezkovou neprodleně kontaktovat.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 21:09, před 2 lety

Děkujeme za odpověď.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla po vyřízení stížnosti výše uvedené potvrdit a stížnost následně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.10.2022 12:31, před 2 lety


Helena Rezková

Dobrý den,
telefon stále není opraven a nemám zatím žádnou informaci, kdy bych mohla mít telefon zpět. Celá reklamace už trvá více než měsíc, telefon byl koupen na IČO, takže se na reklamaci 30 denní lhůta nevztahuje, ale být bez telefonu je pro mě, jako pro podnikatele značně limitující. Jak dlouho může reklamace v tomto případě ještě trvat?
Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2022 11:32, před 2 lety

Děkujeme za reakci.

Úvodem upozorňujeme, že všechny předchozí vyjádření z naší strany vycházela z předpokladu, že se jedná o vztah mezi spotřebitelem a podnikatelem, nikoliv mezi dvěma podnikateli.

Vztah mezi podnikateli se řídí zejména smluvními podmínkami - zákon zde nedává tak přísné mantinely jako při ochraně spotřebitele. Reklamace tedy nemusí být vyřízena ve 30denní lhůtě (jak uvádí sama stěžovatelka), avšak měla by být vyřízena ve lhůtě přiměřené. Konkrétní lhůta na vyřízení reklamace zde tedy stanovena není.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat, o přibližném termínu vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.10.2022 19:42, před 2 lety

Dobrý večer, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení případu.
Reklamace je z naší strany již vyřízená a prosím tedy o informaci, zda-li případ můžete tímto uzavřit.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.10.2022 23:43, před 2 lety


Helena Rezková

Dobrý den, hned po mém dotazu z 3.10. přišla zpráva z Alza.cz, že je reklamace vyřízená a mobil bude nakonec vyměněn za nový kus, jak jsem po poškození displeje v procesu reklamace žádala. Bohužel jsem zde mohla reagovat, až teď a řešení celé stížnosti se tak protáhlo. Děkuji jak webu VaseStiznosti.cz za informace a oslovení společnosti, tak Alza.cz za konečné kladné vyřízení mé reklamace.
Helena Rezková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2022 15:41, před 2 lety

Dobrý den, prosím o uzavření případu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2022 06:48, před 2 lety

Vzhledem k výše uvedenému vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.