Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#60705Reklamace vysavače

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 7 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2022, před 2 lety

Jan Skopal

Znění stížnosti

Dobrý den,
v roce 2019/12 jsme si koupili dva vysavače značky ROVENTA. Jeden si koupil syn J. S. a druhý si koupil Jan Skopal.
Syn si ho koupil s prodlouženou zárukou, ale my ne.

Od začátku se potýkáme se stejnou chybou výrobku, že se vydřou kolečka po kterých jezdí hlavice až nakonec vypadnou a začnou poškozovat linoleum.
Reklamoval jsem Vám výrobek celkem 4x a u poslední reklamace jsem Vám poslal průvodní dopis, že již požaduji vrátit finanční prostředky zpět. PODOTÝKÁM, ŽE REKLAMUJEME VYSAVAČ BEZ PRODLOUŽENÉ ZÁRUKY.
Od Vás jsem obdržel opravený vysavač i když jsem Vás žádal o vrácení financí. Odmítáme stále posílat vysavač na reklamaci a po nějakém období si opět nechat ničit podlahové krytiny v R.D. A v neposlední řadě čekat měsíc na vyřízení reklamace.
POŽADUJEME VRÁTIT FINANČNÍ PROSTŘEDKY. Vysavač Vám vrátím na adresu, kterou mi napíšete.
Že se nejedná o ojedinělou situaci možná stojí za to se zmínit o tom, že i syn již dvakrát nebo třikrát ten samý vysavač reklamoval se stejnou vadou.

Děkuji s pozdravem


Požadované řešení

VRÁCENÍ FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 12:29, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. O opětovném vyskytu vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2022 13:03, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za Váš příspěvek.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.

Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2022 16:17, před 2 lety

Děkujeme za odpověď.

Číslo objednávky nám bylo sděleno e-mailem a bylo vloženo do "referenčních údajů". Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla reagovat na konkrétní případ.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2022 19:47, před 2 lety

Dobrý večer, pane Skopale, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Ve svém popisu jste uvedl, že jste k produktu nezakoupil pojištění prodloužené záruky, ovšem označení číslo: AZRE22725863 je řešení reklamace v rámci prodloužené záruky. Figuruje zde rovněž jméno Jakub Skopal.
Prosím Vás tedy o informaci, zda-li máte zájem ověřit Vaši reklamaci, nebo reklamaci Vašeho syna. Případně mi prosím zašlete správné číslo Vaší poslední reklamace.
Předem děkuji za Vaši odpověď a přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2022 23:27, před 2 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2023 22:16, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.