Počet nahlášených stížností: | 178 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 28 |
Dobrý deň.
Dňa 7.9.2022 mi boli doručené: Dámske letné ortopedické sandále - C, 38, ktoré prišli v balení, ktoré zdegradovalo ich tvar a tým sú pre mňa nepoužiteľné. Je nemysliteľné, aby topánky boli zaslané bez výstuhy, zabalenia a uloženia do pevnej krabice. Z toho dôvodu som dňa v ten istý deň zaslala elektronicky reklamačný formulár, na ktorý mi dňa 8.9.2022 prišla odpoveď:
"Vaše reklamace *** byla zamítnuta (Finlando.sk)
Vážený zákazníku,
je nám to líto, ale bohužel nemůžeme zpracovat Vaši reklamaci z důvodu nedodání úplných / konkrétních informací. Vaši reklamaci proto ZAMÍTÁME.
Prosíme Vás o znovuvyplnění reklamačního formuláře. Při vyplňování dbejte prosím na instrukce u formuláře, zkontrolujte, zda jste nahráli kvalitativně dostačující fotografie, zda jste dodali všechny požadované fotografie či zda jsou dodané informace pravdivé".
Preto som následne dňa 8.9.2022 vyplnila druhý krát elektronicky registračný formulár a doplnila som ho ďalšími fotkami so zničeným tovarom. Dňa 19.9.2022 mi prišla na moje veľké počudovanie zamietavá odpoveď:
" Vaše reklamace #71807 byla zamítnuta (Finlando.sk)
Vážený zákazníku,
je nám to velice líto, že Vaše reklamace nebyla bohužel ze strany dodavatele uznána. V tomto případě se jedná o finální rozhodnutí ze strany prodejce a i přesto, že jsme dělali vše co bylo v našich silách tak nejsme schopni žádným způsobem ovlivnit rozhodnutí dodavatele.
Vrácení platby tedy není v našich možnostech neboť naše nákupní galerie je pouze zprostředkovatelem zahraničního obchodu, nikoliv přímým prodejcem.
Zasíláme vysvětlení dle obchodních podmínek našeho obchodu :
5. Reklamace
5.1. Provozovatel se zavazuje řešit reklamace svých služeb (nedodání zboží, prodleva s dodáním zboží či dodání jiného zboží).
5.2. Provozovatel neodpovídá za jakost a kvalitu zboží ani za soulad zboží s ČSN či evropskými normami.
5.3. Reklamace dodaného zboží (nároky z odpovědnosti za vadu zboží či za škodu způsobenou vadou zboží) řeší Kupující samostatně přímo s Dodavatelem zboží.
Stále tedy ještě můžete zboží zaslat přímo dodavateli pro přezkoumání reklamace :
Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd
IČ: 913101163423297705
Caobao Rd 1243-315 Shanghai CN"
Tak toto som fakt od certifikovaného obchodu nečakala. Sú to obyčajní šmejdi !!!!!
Slušný a ocenený obchod vracia peniaze za tovar aj bez uvedenia dôvodu a títo takto.
Dámske letné ortopedické sandále - C, 38; https://finlando.sk/p/damske-letni-ortopedicke-sandale/;
Na svojej internetovej stránke pri predmetnom tovare : https://finlando.sk/p/damske-letni-ortopedicke-sandale/ spoločnosť uvádza: "Garancia spokojnosti" ; " Odoslanie objednávky do 24 hodín"; " Reklamácie a náhrady tovaru ZADARMO". A na záver najlepšie: "100% garancia vrátenia peňazí".
Odoslanie objednávky do 24 hodín sa vôbec nekonalo. Tovar som si objednala 6.7.2022 a zaplatila el. kartou. Okrem týchto ortopedických sandál, súčasťou objednávky bola aj kožená bunda, ktorá mi ešte ani nebola doručená.
Z toho dôvodu požadujem možnosť vrátiť tovar, ktorý nie je v použiteľnom stave a vrátiť moje peniaze.
S pozdravom
Jarka Kňazská
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost EcomWire Factory s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Protože společnost není zprostředkovatelem, jak uvádí (viz výše), postačí, když spotřebitelka zašle zboží na adresu této společnosti. Není nutné v žádném případě zasílat zboží do Číny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.