Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
Chtě bych se podělit o naprosto neuvěřitelné jednání této firmy.
Jednalo o záruční opravu pračky. Zavolal jsem této firmě a domluvil
návštěvu servisního technika. Návštěva proběhla,ale záruční oprava nebyla uznána. Prej asi z hlediska přepětí v síti nemůže být záruční oprava uznána.
Vadný díl byl přesně technikem označen a byla mi z jejich strany nabídnuta oprava.
Cena včetně opravy byla polovina ceny nově zakoupené pračky a tak jsem tedy hledal levnější variantu. Kontaktoval jsem místní servis s tím že by snad šel díl opravit. Bohužel poškození bylo natolik velké že jsem tedy vadný díl zakoupil u této firmy a nechal vyměnit v již zmiňovaném místním servisu. Ještě ten den mi pán volal že díl je vadný ať ho vrátím a vyměním. Podotýkám že pračka fungovala na přehozený díl z jiné,ale stejné pračky.Je to 6 týdnů a nemám ani nový díl ani peníze. Firma neodpovídá na emaily. Telefonicky se nejde s nikým spojit. Mají pouze odkaz na email. Když už se někde dovoláte na prodejnu tak to předávají kompetentním kolegům a pořád nic. Super prakticky dva měsíce bez pračky. Prostě absolutně neuvěřitelné!!!!!!!!Zvažuji nějaké právní kroky. Tohle prostě není možné. Už mi snad nejde ani o peníze,ale o princip.
Pračka Candy cid:452C9B56-311F-4204-8014-3133111628D2
Dle zákona jsem měl bez udání důvodu do čtrnáctí dnů právo na vrácení peněz,nebo výměnu zboží. V dané lhůtě jsem zboží vrátil. Zboží bylo objednáno z eshopu BMK Servis. Chtěl bych také uhradit zápůjčku druhé pračky,protože nebyly splněny podmínky výměny,vrácení peněz zboží v požadovaném termínu dané zákonem.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.