Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#60726Nechtěný GPS Lokátor

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 5 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2022, před 2 lety

Nikolas Strnad

Znění stížnosti

Zdravím, píší jako vnuk, jehož děda koupil vůz od Aures Holding/AAA Auto. Dne 4.9.2022 jsme zakoupili vůz Škoda Octavia formou úvěru na 48měs.
RZ: 5B3 6106, když pomineme skutečnost, že vůz už máme 16. Dnem a doklady nám stále nedorazili, tak tu máme takový problém... Byl nám do vozidla nainstalován GPS Lokátor v hodnotě cca. 20,000-,CZK a následné splácení 100kč/měs. aniž bychom ho chtěli nebo se o něj jakkoliv prosili, prodejce p. V.B. z Brněnské prodejny kde jsme vůz kupovali, nám řekl, cituji: "Bez lokátoru vám úvěr nedají", samozřejmě jsme zjistili, že lokátor není podmínkou a chtěli bychom plnou výši lokátoru zpět! Nechtěli jsme žádné doplňkové služby, včetně lokátoru, díky za urychlené vyřízení, s pozdravem Strnad.


Produkt

Škoda Octavia II r.v. 2006, 5B3 6106


Požadované řešení

Nejlépe vrátit plnou výši GPS Lokátoru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2022 09:14, před 2 lety

Stížnost rozšířena a řešena pod ID61181.

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je podmíněno poskytnutí úvěru, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil). Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.11.2022 18:14, před 2 lety

Vážený pane Strnade,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z obchodního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a celou věc náležitě vysvětlili. Ze strany společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2023 22:28, před rokem

Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází (resp. o potvrzení výše uvedeného tvrzení společnosti), případně o její uzavření. Neučiní-li tak, budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.3.2023 11:38, před rokem


Nikolas Strnad

Hodnocení: