Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nevrácení peněz za reklamované zboží č.obj. *** - faktura vystavena dne 24.08.2022 jedná se o nefunkční DS92251134 Elektrický čistící masážní kartáč na tělo - cena 449.-Kč +žádám o proplacení poštovného za odeslané zboží, které činí 133.-Kč - Podací lístek odeslaného zboží je z 02.09.22.
Celková částka činí: 582.-Kč
Zboží jsem objednala přes ihobbyshop.cz ( kontakt 723 702 457 mobil nikdo nebere)! Jedná se o: DS92251134 Elektrický čistící masážní kartáč na tělo - Spinning Spa Brush - při doteku na kůži kartáč je bez otáček - tudíž k ničemu!
Žádám o vrácení částky za nefunkční zboží
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen vyřídit reklamaci včetně odstranění vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel tak má následně právo od smlouvy odstoupit, požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo stále trvat na odstranění vady.
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Nevrátí-li prodávající spotřebitelovi peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, má spotřebitel možnost navíc žádat taktéž zákonný úrok z prodlení.
Jestliže prodávající nereaguje telefonicky ani emailem, doporučujeme vést komunikaci písemně s dodejkou. Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.