Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Snaha o zrušení záloh a celé smlouvy u spol. ELGAS. Psal jsem emaily, na které došla pouze automatická odpověď. Webové stránky nabízí pouze zaslání nabídky na plyn nebo elektřinu. Zde se mi taky nikdo neozval na dotaz o ukončení smlouvy a odpojení plynoměru. RD je určený k demolici.Linka kterou uvádějí má zaplý furt dokola nahraný text, po několika hovorech někdy více než půl hodiny, stejný proces. 1.9.2022 mi došel email, že jsem 19.2.2022 se stal odběratelem energií od společnosti ELGAS Energy s.r.o.. žádný email předtím nic.
číslo smlouvy v daném emailu ani nebylo zasláno pouze odběrné místo. Dům má od 1.1.2022 zastavený plyn u plynoměru. Jediné co posílají je upomínka na nezaplacení záloh.
Zrušení smlouvy o odběrném místě u spol. ELGAS S.R.O, Odpojení plynoměru
|
Tweet |
Jestliže nebyla akceptována výpověď skrz e-mail, je vhodné smlouvu vypovědět v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Dobronická 1257, 14800 Praha), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii. Následně již není důležité, zda společnost reagovala. Pokud totiž výpověď obsahuje všechny podstatné informace (zejména identifikace stran, smlouvy, zjevné označení výpovědi), uplatní se domněnka doby dojití ve smyslu § 573 občanského zákoníku. Podle ní je doručeno třetí pracovní den po odeslání - následně (ne nutně okamžitě - viz výše) začne běžet výpovědní doba a po jejím uplynutí je smlouva ukončena.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.