Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#60738Nedodané zboží, stornovaná objednávka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.09.2022, před 2 lety

Michal Trantina

Znění stížnosti

Dne 30.8.2022 jsem zakoupil na Mall.cz výbavu do domácnosti od značky Tefal za akční cenu v rámci Slevománie v celkové hodnotě 240,-. Zaplatil jsem platební kartou, objednávka byla přijata a potvrzena jako jsem zvyklý e-mailem. Požadoval jsem vydání objednávky osobně na pobočce a v zákaznickém účtu viděl, že zboží je převáženo na výdejní místo. Následující den při kontrole, zda si mohu objednávku vyzvednout jsem zjistil, že byla bez jakéhokoliv důvodu stornována ze strany prodávajícího, aniž bych o tomto stavu byl telefonicky nebo e-mailem informován. Zvednul jsem telefon a zavolal na zákaznickou linku Internet Mall, a.s., kde mi bylo storno objednávky potvrzeno a následně e-mailem zdůvodněno s tím, že zboží z objednávky č. ****, **** bohužel není za daných podmínek dostupné na našem skladě ani u žádného z našich dodavatelů. Tato informace nebyla pravdivá a všechny položky z objednávek byly skladem přímo u prodejce. Dále v e-mailu bylo uvedeno, že u zboží byla uvedená nesprávná cena a z těchto důvodů je prodejce nucen zboží z mojí objednávky stornovat. Jako zákazník nemohu vědět jaké drží prodejce zásoby zboží, které udává do "Slevománie" a z tohoto důvodu jsem považoval cenu za přiměřenou. Přestože byla uvedena chybná cena, tak mám objednávku potvrzenou a platební kartou zaplacenou. Do dnešního dne nemám dodané jak zboží, tak vrácené peníze na kartě, ze které byly objednávky hrazené. Vše mohu eventuálně doložit printscreenem z e-shopu. Na základě této informace se mnou Internet Mall, a.s. přestal komunikovat a není tento obchodní vztah dořešený.


Produkt

Tefal hrnce - prodejní kódy: 886891, 705851, 2853061, 2853169, 1371695, 1060487, 1386042, 818055


Požadované řešení

Dodání zboží za cenu uvedenou v objednávce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 16:07, před 2 lety

Zde se jednalo o zvláštní nabídku/slevovou akci (omezený počet zboží ve slevě), kdy nejčastěji prodejci u produktů uvádí: "do vyprodání zásob" společně s datem, kdy nabídka končí. Domníváme se, že zboží v akční nabídce tedy již bylo vyprodané a tak prodejce následně po zjištění objednávku stornoval.

Prodejce obecně může objednávku stornovat pouze ze zákonných důvodů anebo dohodou stran. Neplatí tak stejná možnost jako u spotřebitele (odstoupení bez udání důvodů). Spotřebitel tedy může trvat na dodání objednaného zboží.

Dojde-li k platnému zrušení smlouvy ze strany podnikatele, má podnikatel povinnost nejdéle do 14 dnů vrátit spotřebiteli zaplacenou peněžní částku, pokud tak neučiní dostává se do prodlení a spotřebitel si může nárokovat úroky z prodlení.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.9.2022 09:59, před 2 lety

Dobrý den, pane Tratino, je mi to velice líto, ale zboží za uvedenou cenu bohužel není možné dodat, jelikož nedosahuje nákupní ceny. Z tohoto důvodu jsme byli nuceni objednávku stornovat. Aktuálně nastavujeme taková opatření, aby se v budoucnu situace již neopakovala. Platby skutečně z naší strany nebyly dosud odeslány, ale zařídíme urgentní navrácení. S pozdravem, Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.9.2022 15:31, před 2 lety


Michal Trantina

Dobrý den, děkuji za reakci. Jako běžný zákazník nemám přehled o Vašich nákupních cenách nabízeného zboží a i v klasické kamenné prodejně mám právo zakoupit zboží za uvedenou cenu u vystaveného produktu. V okamžiku zakoupení mi nebyla známa informace, že zboží není skladem nebo máte jeho omezenou zásobu (a ještě dlouho dobu po zakoupení se objevovalo, že uvedené zboží skladem je), proto vycházím z toho, že i když není z Vašeho pohledu zboží za uvedenou cenu možné dodat, tak to není důvodem ke stornování objednávky. Tímto Vaším jednáním jsem byl jako kupující uveden v omyl. Tím, že jsem byl z Vaší strany takto uveden v omyl, požaduji dodání zboží za uvedené ceny nebo zaplacení přiměřené náhrady ve smyslu § 584 občanského zákoníku. Děkuji a jsem s pozdravem Trantina.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2022 17:33, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Protože objednávka byla potvrzena a byla stornována až následně, domníváme se, že má prodávající povinnost zboží dodat. Zde zároveň nehraje (primární) roli, jak vysoká je nákupní cena produktu - i pokud by byla vyšší, neplatí automaticky, že podnikatel dodat nemusí. Je však pravdou, že se podnikatel může této povinnosti zprostit v případě, že by jeho plněním došlo k neúměrnému zkrácení ve smyslu § 1793 občanského zákoníku (běžné například v situacích, kdy je u cen posunutá desetinná čárka apod.). Neúměrné zkrácení je třeba posuzovat individuálně, avšak obecným pravidlem je, že se jedná o neúměrné zkrácení, jestliže by cena byla poloviční, oproti ceně obvyklé v daném čase a na daném místě.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy. To by tedy znamenalo, že by spotřebitel musel doplatit určitou částku.

Žádáme proto společnost o vyjádření, zda by se dle jejího názoru jednalo o neúměrné zkrácení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2022 08:33, před 2 lety

Dobrý den, pane Tratino, dle obchodních podmínek si jako prodejce vyhrazujeme právo na zrušení objednávky nebo její části pokud se již zboží nevyrábí, nebo se již zboží nedodává, výrazným způsobem se změnila cena dodavatele zboží a nebo se u zboží na internetových stránkách prodávajícího zobrazuje zjevně mylná cena. Zboží za těchto podmínek opravdu není možné dodat. Děkuji za pochopení. S pozdravem, Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.9.2022 09:05, před 2 lety


Michal Trantina

Dobrý den, rozumím Vašemu vyjádření, které máte zakotveno v obchodních podmínkách. Jako zákazník ale nemohu vědět, že se jedná o zjevně mylnou cenu, když zboží prodáváte v rámci slevové akce "Slevománie". Za zmínku stojí, že ze stejného dne mi byla normálně vydána objednávka č. ***, kde cena tašky KVIFF byla snížena z 590,- na 59,- a zde se o mylnou cenu evidentně nejednalo, přestože za několik dní byla cena opravena na původních 590,-. Žádám tímto o vrácení peněz z objednávek, kde nebylo zboží dodáno a z Vaší strany o prozákaznickou kompenzaci. Potěší mě a v budoucnu rád zůstanu Vaším zákazníkem. Hezký den Michal TRANTINA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2022 10:36, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Naše stanovisko zůstává neměnné. S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost zpět na společnost, aby mohla zareagovat na vyjádření spotřebitele - zejména to, kdy vrátí peníze za zrušené objednávky a zda může spotřebitel očekávat jinou "prozákaznickou" kompenzaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.10.2022 13:36, před 2 lety

Dobrý den, pane Trantino, dle dostupných informací jsou již vráceny platby na Váš účet. V objednávce, kterou uvádíte, jsou ceny v pořádku, akce platí i nyní. Po prověření na příslušném oddělení Vám byla odeslána kompenzace ihned po zrušení objednávek. Ráda bych Vám ještě poskytla slevový poukaz v hodnotě 300 Kč, jako omluvu za vzniklé potíže. Děkuji za pochopení. S pozdravem, Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.10.2022 15:48, před 2 lety


Michal Trantina

Dobrý den, děkuji za prověření a potvrzuji navrácení finančních prostředků za stornované objednávky. Slevový poukaz v hodnotě 300,- Kč akceptuji a prosím o jeho zaslání na můj e-mail mysakus86@seznam.cz, který je také mým registračním na Mall.cz. Pěkný den Trantina

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.10.2022 21:03, před 2 lety

Dobrý den, pane Trantino, děkuji za pochopení. Slevový poukaz odesílám na Vámi uvedený e-mail. Ještě jednou se velice omlouvám za komplikace a přeji hezký den. S pozdravem, Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.10.2022 17:16, před 2 lety


Michal Trantina

Hodnocení:

Komentář: Obdržel jsem vouchery za chybu e-shopu, kde byla chybně uvedená cena, ale nedošlo k úplné shodě, že bych měl při uzavření kupní smlouvy obdržet zakoupené zboží, protože mají chytře ošetřeno v obchodních podmínkách. Soudit se s Mall.cz nechci.