Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den zakoupil vozidlo Opel Astra H 1.9cdti 110 kW 9 den ko spojka vůbec nereaguje na zařazení
A začlo se kouřit s motoru může to být i na vymenu motoru tu spojku bych až tak neřešil měl jsem 10 dní na výměnu vozidla údajně když jsem přišel auto odtáhl do AAA auto protože je nepojízdné tak mi bylo řečeno že to by muselo přijít ve stejném stavu jak odjelo že tam nesmí svítit ani kontrolka navíc ale samozřejmě má chyba není že mi prodali takhle zničené vozidlo které se po nájezdu 800km takhle zničilo myslím že je i nebezpecne když se vám během jízdy začne kouřit z motoru a auto se stane nepojizdnym tak jsem ho tam nechal na reklamaci prý neví zda s tím něco udělají myslím si ze za tak velkou chybu by měli brát zodpovědnost ve smlouve jsem opravdu neměl napsáno ze je motor chybny a zacne se z něj kourit auto stálo 50 tisíc se slevou 3tisice chce to najít řešení na tak velkou a nebezpečnou chybu se musí brát zřetel s pozdravem Bajza
Opel Astra H 1.9cdti 110 kw
Výměna vozidla neboli oprava peníze na opravu
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Bajzo,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.