Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Po akceptaci objednávek a prijeti platby firmou IKEA mi bylo oznamena, ze objednavky byly stornovany a penize mi budou navraceny zpet na ucet ve lhute do 10 dnu. Doba pro navraceni castky, ne nejmensi, vzhledem k chybe na strane IKEA je neadekvatni. Operator na zakaznicke lince mi sdelil, ze jde o lhutu uvedenou ve Všeobecných podminkach. Lhutu bych pochopil v pripade, ze je objednavka stornovana zakaznikem, ne v pripade, ze je problem na strane prodejce.
Navracení částky za objednavky obratem.
|
Tweet |
Prodejce obecně může objednávku stornovat pouze ze zákonných důvodů anebo dohodou stran. Neplatí tak stejná možnost jako u spotřebitele (odstoupení bez udání důvodů). Spotřebitel tedy může trvat na dodání objednaného zboží.
Dojde-li k platnému zrušení smlouvy ze strany podnikatele, má podnikatel povinnost nejdéle do 14 dnů vrátit spotřebiteli zaplacenou peněžní částku, pokud tak neučiní dostává se do prodlení a spotřebitel si může nárokovat úroky z prodlení.
Protože si podnikatel v obchodních podmínkách stanovil kratší lhůtu než zákonnou (10 dní), je jí zavázán a musí tak peníze vrátit v této lhůtě.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.