Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 29.8.2022 jsem telefonovala s paní ET ( operátorka Lamy) a domluvila přechod ze spotového ceníku na 3 roky fixovaný ceník Exklusive plus na plyn. Paní T mi po telefonu garantovala cenu 2999,-Mwh a tvrdila , že ceník je pro zákazníka tak pro Lamu závazný po dobu 3let, že se cena u ceníku na dobu určitou v celé historii Lamy nikomu nezvýšila. Řešila jsem to za rodiče v důchodu, kteří jsou díky cenám energii v tíživé situaci. Dodatek rodiče okamžitě podepsali a 30.8.2022 přišlo potvrzení o akceptaci ze strany Lamy.O 12dní později přišel dopis z lamy, že se ceník mění na cenu 6999,-Mwh. A to jsem celý srpen řešila reklamaci kvůli ještě nižšímu ceníku, nebylo možné se vyvázat ze spotových cen, každý telefonát mi tvrdili, že mi dodatek ke smlouvě poslali včas a já ji neakceptovala ve sjednané lhůtě, mě bohužel ale žádný email nedorazit, reklamace nebyla uznána, tak jsem byla nakonec ráda i za cenu 2999,- která se ovšem byla po 12 dnech změněna.
Nedovedu si představit, že po roce až skončí fixace od státu budou rodiče platit 6999,- za Mwh další dva roky. Teď není možné k nikomu přejít, nikdo z dodavatelů přepis nedělá.Také je mi líto, že jsem nahnala rodiče na vaši radu díky vysoutěženému dodavateli energii od Dtestu, k dodavateli který krachnul a dostali se tak DPI a nyní i díky tomu do této tíživé situace. Už nyní žijí 15 stupních, nedovedu si představit jak zvládnou zimu. Budu vám vděčna za pomoc
Exklusive plus nedodržení ceny plynu
Dodržení slíbené ceny 2999,- na 3roky
|
Tweet |
Má-li spotřebitel sjednán s dodavatelem produkt s fixní cenou, pak neexistuje (kromě změny regulované složky ceny nebo daně a obdobných poplatků) žádný důvod k jednostrannému zvýšení ceny.
Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Zvýšení ceny za dodávku plynu nebo změnu jiných smluvních podmínek dodávek plynu je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli a podnikající fyzické osobě nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti způsobem uvedeným ve smlouvě o dodávce plynu nebo smlouvě o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu. Součástí oznámení je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu. (§ 11a odst. 2 Energetického zákona)
Nesouhlasí-li spotřebitel nebo podnikající fyzická osoba se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek, jsou oprávněni bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence. (§ 11a odst. 4 Energetického zákona)
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.