Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den,
před pár dny jsem pořídil vozidlo na pobočce v Ústí nad Labem. Při sjednávání smlouvy mi bylo automaticky řečeno, že součástí faktury bude i tzv. Defend Key Assistace v hodnotě necelých 4.000 Kč. Údajně bez toho nešlo vůz koupit, na mé námitky mi bylo řečeno, že tak to prostě je a jinak to nejde. Na dotaz co to vlastně je mi slečna nebyla schopna odpovědět a pak z ní vypadlo, že je to poplatek na údržbu ostatních vozidel. Při čtení smlouvy jsem zjistil, že je to GPS lokátor klíče s asistencí zámečníka, opět padla připomínka, že se tam píše něco jiného než říkala a opět trvala na tom, že je to povinné a že bez platby této služby auto nemůže odjet. Již několik dní urguji společnost na chatu, telefonu a všichni mi říkají, že nejsou kompetentní toto řešit a že mi zavolá někdo jiný. Po 10 psaních a 5 hovorech se mi stále nikdo neozval. Jen dodávám, že GPS klíč nemám a nikdo mi není schopen sdělit, kdy bude.
Byl jsem uveden v omyl a zaplatil jsem za službu, kterou stále nemám a která se tvářila jako povinná. Požaduji vrácení peněz!
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je podmíněna koupě, ačkoliv zákazník o tuto službu neprojevil zájem ani mu ze strany prodejce nebyl sdělen relevantní důvod nezbytnosti této služby, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Lúčko,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.