Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
dne 14.9.2022 při čtení běžného článku na internetu jsem byla přesměrována na pravděpodobně podvodné stránky Buzzmobi a aniž bych na cokoliv klikla, mi přišla na telefonní číslo *** SMS, že jsem si aktivoval předplatné Buzzmobi v ceně 99,-Kč týdně, http://az19.net/T3aH4p, i když jsem žádné předplatné nepožadovala. V odkazu na stránkách https://ccmob.mobi/cz/609 jsem předplatné zrušila a objevila se informace, že do 24 hodin přijde SMS o zrušení. Žádné potvrzení nepřišlo a o týden později, tedy 21.9.2022 mi opět přišla SMS s aktivování předplatného Buzzmobi v ceně 99,-Kč týdně. Mohu potvrdit, že toto mi je účtováno k paušálu od O2, jelikož mi i od nich přišla SMS, že platba proběhla v pořádku. Tuto "službu" jsem vědomě neobjednávala, nic jsem neaktivovala.
Chtěla bych okamžitě registraci a strhávání poplatku 99,- Kč/týden zrušit, případně blokovat a již strženou částku vrátit.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku), přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Av. Jerónimo Roure 49, 2º B, Puerto de Sagunto 46520, VALENCIA (SPAIN)), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat svého mobilního operátora a svoji banku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.