Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Elgas Energy s.r.o. koupil společnost Strong energy s.r.o. a ohlásil změni ceníků na spotové. Na základě této zkutečnosti jsme smlouvy vypověděli a žádali akceptaci s přesným datumem ukončení, kdy můžeme přejít k jinému dodavateli. Ani po měsíci to není vyřešeno jelikož nekomunikují (nelze se dovolat, nereagují na zprávy a ani datové zprávy). Neustále chtějí pouze hradit další zálohy a my se bojíme o jejich solventnost.
nejhorší energetická společnost
okamžitá akceptace, vystavení finálného vyúčtování a dále s nimi nic nemít společného
|
Tweet |
Jestliže výpověď byla zasílána skrze e-mail a nebyla akceptována, je vhodné smlouvu vypovědět v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Dobronická 1257, 14800 Praha), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii. Následně již není důležité, zda společnost reagovala. Pokud totiž výpověď obsahuje všechny podstatné informace (zejména identifikace stran, smlouvy, zjevné označení výpovědi), uplatní se domněnka doby dojití ve smyslu § 573 občanského zákoníku. Výpověď smlouvy je jednostranný právní úkon a není tak třeba schválení druhé strany. Podle domněnky doby dojití je doručeno třetí pracovní den po odeslání - následně (ne nutně okamžitě - viz výše) začne běžet výpovědní doba a po jejím uplynutí je smlouva ukončena.
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.) a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.