Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60806Upomínky ze nezaplacené zálohy při výpovědi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2022, před 2 lety

Martina Uhlířová

Znění stížnosti

Dobrý den,
V srpnu letošního roku jsem obdržela oznámení od mého dodavatele plynu Elgas energy,
že od 17.9.2022 přecházejí na nový ceník, dle kterého budou účtovat cenu plynu podle cen na burze.
Dne 31.8.2022 jsem poslala výpověď emailem i doporučeným dopisem z důvodu navýšení cen.
Opakovaně jsem požadovala potvrzení o akceptaci výpovědi, abych mohla přejít k jinému dodavateli.
Dodavatel nereagoval na emaily, telefonicky se k nim nelze dovolat, stále jen automat.
Dne 15.9.2022 jsem obdržela potvrzení o akceptaci výpovědi s tím, že smlouva končí 16.9.2022.
V Innogy mám novou smlouvu, kterou mi však nemohli uzavřít dřív, než od 27.9.2022.
Nyní mi chodí upomínky od původního dodavatele, že nemám zaplacenou zálohu v nové výši 16500,00 Kč.
Zaplatila jsem ještě původní výši zálohy ve výši 4900,00 Kč, z důvodu, že nové ceny měly platit až od 17.9.2022
a já k tomuto datu měla podanou výpověď.
Nyní opakovaně upomínky s výhružkou odpojení a vymáhání jejich advokátní kanceláří.
Navíc chtějí zaplatit smluvní poplatek, nevím proč, když jsem řádně podala výpověď.
Prosím o pomoc, jak dál.
Bojím se, že když peníze pošlu, vznikne mi u nich přeplatek, který už neuvidím.
Prosím poraďte, nevím, co si mohu dovolit.
Ukončení smlouvy úmyslně protahovali, ale co se týče upomínek, ty rozesílají okamžitě.
Konečné vyúčtování od nich zatím nemám.

Děkuji Vám za odpověď.
Uhlířová Martina


Požadované řešení

Zrušení upomínek a zaslání vyúčtování


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2022 12:17, před 2 lety

Spotřebitel by měl v první řadě požadovat konečné vyúčtování po původním dodavateli.

Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Pro spotřebitele je vždy nejvhodnější písemná forma reklamace. V tomto případě bude reklamace obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání
Reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění Reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení Reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.

V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.

Kontakt na společnost Elgas Energy s.r.o.: info@elgasenergy.cz, +420 226 523 243. Doporučujeme kontaktovat společnost doporučeným dopisem s dodejkou (fikce doručení), případně prostřednictvím datové schránky.

Vzhledem k tomu, že ze strany spotřebitele došlo k řádnému ukončení závazku, smlouva skončila k datu účinnosti zdražení. V této době však spotřebitel měl mít uzavřenou smlouvu s novým dodavatelem (akceptace výpovědi není nutná, stačilo prokázání odeslání doporučeného dopisu s dodejkou). Je tedy otázkou mimořádného vyúčtování spotřeby ve sporné době 17.9.2022-27.9.2022. Dle našeho názoru by ze strany původního dodavatele bylo přiměřené, aby za toto období účtoval částku podle spotřeby dle původního ceníku i vzhledem ke skutečnosti, že byl vůči spotřebiteli nekontaktní a neposkytl mu zásadní informace ohledně ukončení závazku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2023 11:10, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.