Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#60811Neoprávněně fakturovaná částka za neobjednanou službu pro Mobbile za Gaming

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2022, před 2 lety

Václav Malkus

Znění stížnosti

Absolutně nerozumím tomu, že tato firma s její podvodnou praktikou stále funguje a není mechanizmus, který by tomuto internetovému nešvaru zabránil! A ještě si to drze strhne přes operátora O2, přes kterého platbu naúčtuje a Vám přijde pouze děkovná sms za Vámi neobjednanou službu, přesto ale zaplacenou částkou 99,-Kč.


Požadované řešení

Vrácení naúčtované částky, zrušení nevyžádané služby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2022 12:26, před 2 lety

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.Pro zrušení objednávky a tím i zrušení zasílání zpoplatňujících Premium SMS stačí zaslat odhlašovací SMS na pětimístné číslo které jste použili pro objednání služby. Pokud si to číslo už nepamatujete, nic se neděje - je to prvních pět číslic z čísla, ze kterého vám na telefon chodí pravidelné zpoplatňující zprávy. Text který musíte napsat do odhlašovací SMS je "STOP" - jedná se o univerzální odhlašovací text SMS, který zruší všechny vámi objednané služby na tomto čísle.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Operátor v obdobné stížnosti uváděl následující:

Bude se pravděpodobně jednat o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na telefonním čísle.

Standardně u těchto plateb je nutné ověření PINem nebo biometrikou (scan obličeje, otisk prstu). U některých těchto plateb se však může stát, že ji provedete nevědomky kliknutím na reklamní banner na nějakém webu.

O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Kontakty na poskytovatele naleznete přímo zde https://www.o2.cz/osobni/-a112407?field=data.

Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se po kliknutí na číslo a zde, v sekci doplňkové služby, přes položku Platby přes internet a lze nastavit restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde je historie plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se blokace nedařila lze se obrátit na e-mail info@o2guru.cz telefonní číslo, o které se jedná a PUK kód(pokud se jedná o předplacenou kartu) nebo datum narození majitele (pokud se jedná o paušál).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.9.2022 13:12, před 2 lety

Dobrý den,
velice mě mrzí, že máte důvod k vyjádření nespokojenosti.
Podle popisu se jedná o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na vašem čísle. Standardně je u těchto plateb nutné ověření PINem nebo biometrikou (scan obličeje, otisk prstu). U některých těchto plateb se však může stát, že ji provedete nevědomky kliknutím na reklamní banner na nějakém webu. O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Nelze tak reklamaci řešit u nás, ale bude zapotřebí se obrátit přímo na poskytovatele, u kterého byla platba provedena. Pro administraci a přehled o platbách se můžete přihlásit se svým číslem na https://moje.o2platba.cz/. Více informací o platbách přes internet najdete zde: https://www.o2.cz/osobni/podpora/platba-pres-o2-vyuctovani/platba-pres-internet.
S pozdravem
Martina Špalková
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.10.2022 20:19, před 2 lety


Václav Malkus

Dobrý den,

děkuji za vyjádření O2.
Nicméně mi není vůbec jasné, jak se O2 může na těchto podvodných praktikách podílet tím, že zaúčtuje platbu jakékoliv 3.strany bez toho, aniž by ji plátce jakkoliv inicioval, schválil či POTVRDIL?! Navíc pokud se nejedná o první takový případ ke kterému se O2 vyjadřuje, čili o těchto nekalých praktikách velice dobře ví - podívejte se na další stížnosti na firmu MOBBILE.
Navíc mé mob. číslo (tedy jiné než z kterého dorazila údajná objednávka jakési služby Gaming) je u Vás nastaveno jako "administrátorské", což do teď pro mne znamenalo, že jakoukoliv případnou změnu, objednávku či transakci provedenou z jiného nežli z administrátorského čísla MUSÍM já nejdříve minimálně schválit/potvrdit, když jsem si jí coby administrátor účtu NEOBJEDNAL!
Další co je pro mne jako Vašeho zákazníka absolutně nepochopitelné, že je u O2 automaticky nastaveno povolení internetové platby. O tom bych snad také měl být nejdříve velice důrazně a tedy prokazatelně při podpisu smlouvy informován, zda s tím vůbec souhlasím. Když už toto nemáte naopak automaticky při podpisu smlouvy ZAKÁZÁNO!

Pokud tedy O2 ani jednu z výše zmíněných připomínek neakceptuje, pak se nelze divit, že podvodná společnost "MOBBILE" a další jí podobné nemají problém se na tomto systému svými nekalými praktikami velice dobře přiživovat, pokud stačí při používání mobilního telefonu pouhé kliknutí na jakýsi banner, který chce dotyčný s největší pravděpodobností pouze odstranit (pokud si ho vůbec všimne).

Doufám jen, že po zablokování internetových plateb, které jsem obratem po obdržení "děkovné" sms za neoprávněně strženou platbu (a to na jiné než na moje administrátorské číslo) provedl, nebudou teď následně od O2 účtovány nějaké další poplatky za stále se opakující a tedy obtěžující sms zprávy, že nebylo možné jakousi další platbu za NEOBJEDNANOU službu provést!

S pozdravem

V. Malkus

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2022 13:33, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Protože je společnost v uvedeném případě zprostředkovatelem, je jejím úkolem platbu od spotřebitele přijmout a následně ji poslat poskytovateli služby. Pokud by tak neučinila, mohlo by se z její strany jednat o porušení smlouvy - společnost nemůže samovolně rozhodnout o neprovedení platby, pokud jsou splněny podmínky pro její uskutečnění.

Jak jsou nastaveny tyto podmínky (zejména ověření oprávněnosti) nevíme - jedná se dle našeho názoru především o smluvní záležitost. Ponecháme tak prostor pro společnost, aby se k tomuto mohla vyjádřit.

Spotřebitel však může společnost požádat o zablokování plateb - ne vždy tím však dojde k zániku závazku a spotřebiteli by poté mohla narůstat dlužná částka u společnosti. Doporučujeme tedy kontaktovat přímo poskytovatele služby - k jeho identifikaci by také mohl operátor přispět.

Automatické nastavení by mělo být předvídatelné - spotřebitel by tedy měl být upozorněn, že má platby v základním nastavení povolené.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2022 15:26, před 2 lety

Dobrý den,
děkuji vám za upřesnění. Obecně platí, že konkrétní telefonní číslo, u kterého byla platba přes internet provedena, dostává SMS o dané platbě, přestože není vedeno jako administrátorské. Tedy na každé z čísel, která jsou součástí daného zákaznického účtu, dorazí SMS zpráva, pokud na něm byla platba provedena a informační zprávu pro "administrátorské" číslo o provedené platbě nezasíláme.
Informace o tom, že na každé SIM kartě jsou platby přes internet automaticky aktivovány, máme v ceníku volitelných služeb, odkaz zde: https://www.o2.cz/osobni/ceniky-a-dokumenty/cenik-volitelnych-sluzeb/platnost-od-1.-10.-2022/Cenik_volitelnych_sluzeb_01_10_2022.pdf?_linka=a412837 na straně 15. Každý zákazník má právo se s ceníkem seznámit před uzavřením smlouvy.
Pokud jste si na svém či jiném telefonním čísle platby přes internet zablokoval, žádné další platby probíhat nebudou. Rádi však s vámi nastavení jednotlivých čísel zkontrolujeme, stačí nám do sekce neveřejný údaj doplnit vaše telefonní číslo (případně čísla, na kterých chcete také blokaci provést) a pro ověření vaše datum narození.
S pozdravem
Martina Špalková
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.10.2022 18:31, před 2 lety


Václav Malkus

Dobrý den paní Špalková,

děkuji za reakci, byť zřejmě toto nikam nevede, jelikož legislativně jste vše podle Vás udělali správně a na vině je tedy pouze Váš zákazník, který si krom jiného nepřečetl na stránce 15 nějakou zmínku o tom, že O2 mu již iniciativně internetové platby místo něj i povolilo.
Otázkou je, zda Vám připadá normální se dnes a denně zabývat reklamacemi stejného znění na stržené částky šmejdům stejným jako je firma Mobbile, které svou strategii mají postavenou právě na liknavosti a nezájmu firem podobným O2, jelikož raději budete stále dokola reklamujícím odpovídat, že chyba je na jejich straně místo toho, abyste naprosto zjevným šmejdům a jejich praktikám zabránili a tyto a jim podobné platby zablokovali, nebo minimálně vyžadovali nějaké potvrzení od "objednávajícího", ale nejlépe od administrátora účtu, který je tím, jenž Vám zasílané faktury fyzicky proplácí. Vy totiž na rozdíl od reklamujících, kteří se až v momentu stržení platby o tomto podvodu dozvídají, máte již s tímto bohatou zkušenost, jelikož stížnosti na tuto konkrétní firmu řešíte stále dokola již po několikáté. A to je tedy podle Vás naprosto v pořádku?

No, co říct na závěr paní Špalková o přístupu O2? Myslím si, že to není ani potřeba psát, jelikož si na to každý normálně uvažující člověk odpoví sám.

Přeji Vám hodně trpělivosti a čistého svědomí při Vašich neustále se opakujících odpovědích na reklamace neoprávněných plateb na neobjednané služby od firmy Mobbile.

S pozdravem
V. Malkus

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 13:05, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

S ohledem na výše uvedené vyjádření však stížnost uzavíráme, neboť dosažení smírného řešení není evidentně možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.