Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 24.4.2022 jsem si i vás udělala rezervaci na dovolenou číslo **.Zadala jsem datum odletu 29.6.2022 byl to kompletní baliček. Díky covidu jsem u vás měla voucher v hodnotě 18080 Kč , který jsem použila . Po neustálém přepočítávaní jsem si při kontrole všimla , že syn byl počítán jako dospělá osoba a nemel. Volala jsem na vaši technikou linku , kde mi slečna řekla , že musela nastat technická chyba , ale že se nic neděje a ať napíšu email a vše kolegové nastaví a změní. 25.4.22 byl tedy mnou z emailu ** posláno že žádám o změnu datumu na 29.6.22 a přepočítání ceny 1x dítě 1x dospělý. 25.4 mi bylo odpovězeno , že v daném termínu je hotel obsazen. Zavolala jsem tedy K jaký hotel máte v blízkosti Alibaba. Bylo mi nabídnuto Crystal Bay s tím jsem souhlasila. pote mi byla poslána cenová nabídka na 51 042,- Kč , ale opět na dvě dospělé osoby. Tentokrát už jsem vše řešila s panem M. Volala jsem mu ať cenu přepočítá na 1x dospělá osoba 1 x dítě do 14 let . Byla poslána nabídka na cenu 41041,- Kč opět jsem volala že to je fajn a že tedy ještě použít můj voucher v hodnotě 18080,-kč a v tu chvíli mi bylo řečeno že ten je již odečten. Pana jsem se zeptala zda toto je normální aby mi udělal nabídku za 59121 Kč jestli mu ti přijde normální. Řekla jsem mu že se současně koukám na to samé co mi nabízí u vaší společnosti za 39161 Kč a on že pokud to nechci at to stornuji . Což jsem učinila . Storno mě stalo 5700,- a bylo mi odečteno z voucheru , tudíž mi na voucheru zůstalo 12080 Kč. Dovolenou jsem si u vás i tak vybrala číslo smlouvy ** a věřím že za toto neslušné chování a hodně nevýhodnou nabídku z vaší strany se již nebude opakovat a tímto vás žádám o vrácení částky 5700,- Kč protože storno nemuselo být kdyby vaš zaměstnanec jednal korektně. Pro někoho je 5700 kc málo , ale pro mě je to velice peněz . Děkuji za kladné vyřízení, protože to nechci řešit jinou cestou a negativní reklamou . S pozdravem Jana Semelková
Kompenzaci bych ráda zpět 5700 Kč ja vám také půjčila 18080 kč na dva roky zdarma
očekávám že se zachováte korektně
|
Tweet |
Cestovní kancelář Blue Style si ve svých Všeobecných smluvních podmínkách vyhrazuje že při odstoupení zákazníka od smlouvy jim vzniká nárok na odstupné ve výši na straně Blue Style skutečně vzniklých nákladů. Výše odstupného se počítá na základě destinace, období v kterém se mělo cestovat a především pak podle počtu dnů, které zbývají do zahájení zájezdu.
Podle § 12 Zákona o ochraně spotřebitele však platí, že prodávající je povinen informovat spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit.
Dále podle § 2524 odst. 2 Občanského zákoníku platí, že pokud pořadatel nebo zprostředkovatel prodeje zájezdu nesdělil zákazníkovi celkovou cenu zájezdu včetně daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění a veškerých případných dalších nákladů, není zákazník povinen tyto daně, poplatky, jiná obdobná peněžitá plnění a další náklady uhradit. To platí i v případě, že nelze tyto daně, poplatky, jiná obdobná peněžitá plnění a další náklady přiměřeným způsobem vyčíslit před uzavřením smlouvy, a v případě, že pořadatel nebo zprostředkovatel prodeje zájezdu nesdělil zákazníkovi druh dalších nákladů, jež mu mohou ještě vzniknout. Toto ustanovení by se zřejmě dalo analogicky použít i na situaci, kdy podnikatel nesdělil zákazníkovi ani cenu zájezdu před uzavřením smlouvy.
Právní jednání směřující k uzavření smlouvy je nabídkou, pokud obsahuje podstatné náležitosti smlouvy tak, aby smlouva mohla být uzavřena jeho jednoduchým a nepodmíněným přijetím, a pokud z něho plyne vůle navrhovatele být smlouvou vázán, bude-li nabídka přijata (§ 1732 OZ). Zde však nebyla stanovena cena, nebo alespoň nebyla spotřebiteli sdělena, přičemž cena by se zřejmě za podstatnou náležitost smlouvy považovala. Smlouva tedy zřejmě nebyla ani řádně uzavřena.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.