Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
Chtěla bych podat stížnost na zaměstnance, co pracovali dne 24.9.2022 ve 13h. Šla jsem ke kase a chtěla zaplatit celkem12 pomazánek. Měla jsem vybrané 3 druhy různých značek po 4ks a paní u pokladny mi to nechtěla celý prodat. Řekla, že si mi prodá jen 10ks, přitom pomazánky v akci nebyly. Žijeme přeci v demokracii. A nemůžu si ani koupit 12 pomazánek, které nebyly v akci ani tam nebylo označení? Kdych si vzala jeden druh po 22 tak to chápu, ale měla jsem 3 různé druhy. Obě prodavačky byly nepříjemné a urážející. Vypadám sice jako cizinka, ale narodila jsem se v ČR a vyrůstala jsem jako češka a dnes jsem se cítila diskriminovaná jako nikdy v životě. Doufám, že to vyřešíte a chování prodavaček se zlepší. Děkuji Leová
Změna chování zaměstnanců.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
Pokud by se omezení vztahovalo na důvod uvedený v tomto zákoně např. rasa jednalo by se o přestupek. Jestliže je toto omezení však všeobecné o diskriminaci se jednat nebude.
V případě, že má spotřebitel podezření, že je jednání prodavaček záměrné vůči jeho osobě, může se obrátit na nadřízené zaměstnance.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.