Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
jsme dlouholetí spokojení zákazníci Lidlu. Včera večer (24. 9. 2022) jsme byli poprvé v pobočce Studénka, kde jsme udělali větší nákup. Čekala jsem na výslednou částku u pokladny, protože dcera sbírá figurky Stickeez (za každých 300 Kč nákupu je 1 ks) a zajímalo mě, kolik jich dostane. Bylo to 2064 Kč, a tak mě trochu mrzelo, že chybí cca 40 Kč na to, aby dostala místo 6 figurek 7. Při následném placení kartou už jsem bohužel na terminálu částku nekontrolovala, dostali jsme 6 ks figurek, a protože byl večer a jeli jsme unavení z celodenního výletu, účtenku jsme si přímo v obchodě neprohlídli.
Dnes však manžel zjistil, že nám bylo zaúčtováno navíc 101,40 Kč za položku Freeway Cola 6x2l, zaplatili jsme tedy 2165,40 místo 2064. Žádnou Freeway Colu jsme určitě nekupovali. Tato položka je na účtu poslední, nemohla to být tedy chyba pokladní, ale jasný úmysl, protože tato částka přibyla až po uzavření nákupu a sdělení částky k zaplacení. Nerozumím tomu, proč se toto děje a co tím zaměstnanci sledují.
Vrácení peněz a vysvětlení.
|
Tweet |
Spotřebitel by měl v případě prokázaného zjištění nesprávného vyúčtování zboží na pokladně nárok na vrácení bezdůvodného obohacení ze strany podnikatele. V takovém případě je nutné k prokázání nesprávného vyúčtování využít např. svědeckou výpověď nebo kamerový záznam.
Dozor v oblasti správného účtování nákupu provádí Česká obchodní inspekce. V případě opakovaného nesprávného účtování zboží by mohl spotřebitel zvážit podání podnětu správnímu orgánu, který může za zjištěný přestupek uložit podnikateli pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.