Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V březnu roku 2012 jsem zakoupil u společnosti Alza.cz notebook. Notebook byl kupován s 3-letou zárukou a ještě rok záruky byl dokoupen - celkově záruka do 3/2016. Notebook necelé dva roky fungoval prakticky bez problému. Kolem stáří dvou let, se začali objevovat problémy, modrá smrt a notebook se vypínal. Notebook byl na opravě, kde byla vyměněna základní deska, pak cca 4 měsíce bez problému, ale pak se opět závada opakovala, zanesl jsem tedy notebook na opravu přímo k prodejci tím, že je to opakovaná závada. Znovu byla vyměněna základní deska. Po necelém měsíci závada opět. Znovu šel tedy notebook do servisu, kde zjistili, že při poslední reklamaci byl notebook složen bez vodivé pasty na procesoru, proto byla doplněna a updatovaný BIOS. Ani takto se problém nevyřešil. V servisu tedy vystavili protokol, že závada se opakovaně projevila. Jednalo se už o 3-4 reklamaci. U prodejce jsem ale narazil na obchodní podmínky, kde se zárukou nad 24 měsíců, mám nárok pouze na bezplatný servis.
notebook HP Elitebook 8460p
Vrácení peněz, nebo možnost nákupu jiného zařízení v odpovídající ceně
|
Tweet |
Zákonné právo na dodání nové věci nebo na odstoupení od smlouvy vzniká spotřebiteli, pokud nemůže věc užívat pro opakovaný výskyt vad, tedy alespoň tří stejných nebo čtyř různých, ohledně nichž je reklamace prodávajícím uznána, anebo pokud se jedná o vadu neodstranitelnou. Toto právo se však vztahuje jen na vady, které se vyskytnou v zákonné záruční době 24 měsíců. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.