Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firmou TnG-Air jsem si nechala nainstalovat FVE. Vše probíhalo dle smlouvy do doby, než mi ČEZ nainstaloval HDB. To trvalo asi měsíc, takže po tuto dobu byla FVE vypnutá. Když přijel technik ČEZu a naistaloval HDO a připojil FVE, tak mu bylo divné, že FVE nevyrábí elektřinu jak by měla. Ihned jsem volala na TnG-Air, kde mi řekli, že do hodiny se ozvou a na dálku FVE připojí, že se tam vyskytl nějaký problém. To vše se odehrálo 8. 9. 2022. Od té doy se nikdo neozval. Několikrát jsem volala na firmu, ale bez výsledku. Nezvedají telefon. Dokonce jsem psala e-mail, ale opět nic. Takže mám na střeše FVE za 450.000 Kč, která je mi k ničemu.
Dodávka, instalace a zapojení fotovoltaické elektrárny
Požaduji, aby byla odstraněna závada, tzn. proč FVE nevyrábí elektřinu nebo proč měnič (střídač) vykazuje chybu a opravit ji. Popřípadě chci dostat slevu z celkové ceny, abych mohla kontaktovat a zaplatit jinou firmu, která se zabývá fotovoltaikou a byla ochotná problém vyřešit tak, aby FVE plnila svou funkci.
|
Tweet |
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Spotřebitel může tedy instalaci elektrárny reklamovat a společně s reklamací i požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů a náhradu škody.
Domníváme se, že v tomto případě by měl mít spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu, případně i náhradu škody vzniklou nefunkčností elektrárny. Jestliže reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (zpravidla 30 dnů) vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.