Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, byla jsem klientem Elgas Energy, ale neakceptovala jsem navýšení cen ode dne 17.9.2022. Podala jsem tedy výpověď jak elektronickou, tak i písemnou formou na adreasu společnosti. Již jsme u jiného dodavatele, ale Elgas nám za tento měsíc zasala do SIPA částku 8500,-, což už je cena po zdražení a navíc za celý měsíc. Volala jsem na infolinku a tam mi řekli, že mám poslat původní zálohu, která činí 3900,- Udělala jsem tak a dvakrát jsem i zkontrolovala variabilní symbol (číslo smlouvy). Přišla mi však na e-mail upomínka o zaplacení částk 8500 + 100 za upomínku. Psala jsem společnosti e-mail, kde jsem vysvětlila domluvu s pracovníkem na infolince a zaplacené částce 3900,- Na toto nikdo nereagoval a za čtyři dny přišla další upomínka e-mailem kde po mě chtějí 8500 + 100 za první upomínku + 300 za druhou upomínku...
Dodavatel elektřiny
Prosím o vyjádření společnosti, zda přijala platbu ve výši 3900,- a celkové konečné vyúčtování, které jsme dodostali už téměř dva roky. Nezdá se mi v pořádku platit celou částku z důvodu toho, že jsme s cenou nesouhlasili a ani jsme elektřinu neodebírali celý měsíc. Děkuji
|
Tweet |
Spotřebitel by měl v první řadě požadovat konečné vyúčtování po původním dodavateli.
Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Pro spotřebitele je vždy nejvhodnější písemná forma reklamace. V tomto případě bude reklamace obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání Reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění Reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení Reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Kontakt na společnost Elgas Energy s.r.o.: info@elgasenergy.cz, +420 226 523 243. Doporučujeme však kontaktovat společnost doporučeným dopisem s dodejkou (fikce doručení), případně prostřednictvím datové schránky.
Vzhledem k tomu, že ale ze strany spotřebitele patrně došlo k řádnému ukončení závazku (akceptace výpovědi není nutná, postačí prokázání odeslání doporučeného dopisu s dodejkou), je otázkou mimořádné vyúčtování spotřeby za období od navýšení cen do výpovědi podané spotřebitelem, které dle něho netrvalo ani měsíc. Dle našeho názoru by ze strany původního dodavatele bylo přiměřené, aby za toto období účtoval částku podle spotřeby dle původního ceníku i vzhledem ke skutečnosti, že byl vůči spotřebiteli nekontaktní a neposkytl mu zásadní informace ohledně ukončení závazku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.