Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Moje objednavka z listopadu 2020(!) (jde o konzoli PS5, ktera je od uvedeni na trh stale dost nedostakovym zbozim, nicmene... jsou to skoro dva roky od objednani) byla zacatkem zari 2022 stornovana. A nutno dodat, ze dosti pokoutnym zpusobem. Email s informaci o stornu spolecnost Okay neposlala, ze objednavka jiz neni aktivni a ma storno status jsem se dozvedel takrikajic diky vlastni aktivite, na webu, v zakaznicke sekci. To vse na popud skutecnosti, ze Okay na Facebooku prvni zarijovy tyden inzeroval zbozi skladem a lakal nove zakazniky ke koupi.
Nasledoval samozrejme email na zakaznickou linku, z jakeho duvodu byla moje objednavka stornovana. Mnoho jsem se ale nedozvedel, vlastne jen same vymluvy. Typu "zboží není dlouhodobě dostupné", pripadne "V našich obchodních podmínkách je, že když zboží není dostupné, tak máme právo ho stornovat. Zboží opravdu není skladem." To vse v situaci, kdy ma Okay zbozi skladem a laka skrze nej zakazniky na e-shop.
Pozdeji tak vymluvy nabraly jiny smer a duvodem storna pry byla "Objednávky se hromadně stornovali z důvodu navýšení ceny výrobku." S odkazem na OP bod 2.9 "Prodávající si vyhrazuje právo ve výjimečných případech vybrané zboží Kupujícímu nedodat, a to zejména v případě, že Internetový obchod uváděl omylem zjevně chybné či nestandardní údaje zejména o vybraném Zboží, jeho ceně nebo termínu dodání, popř. je-li Zboží vyprodáno a trvale u dodavatele nedostupné. Prodávající se zavazuje v takovýchto případech vrátit Kupujícímu finanční částku uhrazenou na základě Kupní smlouvy."
Kdyz jsem odkazoval na odporujici si tvrzeni "Zboží vyprodáno a trvale u dodavatele nedostupné" (pritom ho maji prave skladem), potazmo na pasaz z OP "zbozi bylo chybne a omylem uvadene za jinou a nestandardni cenu" (mam objednano za cenu standardni a doporucenou vyrobcem), nic noveho jsem se nedozvedel. Okay si dal trva na svem. A storno, ktere mi dodnes ani neoznamili, je dle nich v poradku.
Zadne reakce se nedockaly ani pasaze ze zakona, potazmo citace z vyjadreni COI, ktere jsou vice nez jasne a ktere jsem zasilal na zakaznickou podporu.
"Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, nebo s pomocí jiné osoby.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím (doručením objednávky prodejci) smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
Čas plnění je podstatnou náležitostí obsahu smluvního závazku. Změnit obsah smluvního závazku je možné zásadně jen tehdy, pokud se na tom strany dohodnou. Pokud dojde k jednostranné změně obsahu závazku (tj. ke změně práv a povinností), aniž s ní spotřebitel vysloví souhlas, není tato změna vůči spotřebiteli účinná. Podnikatel má tedy povinnost plnit v původně sjednaném čas (a na původně sjednaném místě)."
PlayStation 5
Opetovna aktivace moji temer dva roky stare objenavky a urychlene dodani objednaneho zbozi, ostatne Okay jej ma ted skladem pomalu kazdy druhy tyden.
|
Tweet |
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Dobrý den,
mrzí nás vzniklá situace.
Objednávka byla stornována v souladu se zákazníkem odsouhlasenými obchodními podmínkami, zákazní obdržel kompletní vyjádření na e-mail. Za naši společnost považujeme stížnost za vyřízenou.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za reakci.
Prodejce obecně může objednávku stornovat pouze ze zákonných důvodů anebo dohodou stran. Neplatí tak stejná možnost jako u spotřebitele (odstoupení bez udání důvodů). Takovým důvodem není změna ceny, nedošlo by plněním k neúměrnému zkrácení podnikatele (na to míří ustanovení obchodních podmínek prodávajícího, které zmiňuje "chybnou cenu"). V tomto případě se však domníváme, že o takový případ nejde. V obchodních podmínkách navíc nelze v tomto případě upravit znění zákona v neprospěch spotřebitele.
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost na výše uvedené reagovat a případně doplnit zákonný důvod pro její odstoupení od smlouvy. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít s nedosažením dohody.
Dobrý den,
ke stížnosti jsme se již vyjádřili - v době storna objednávky nebylo zboží dostupné a od dodavatele nebyl potvrzený termín dodání.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Protože společnost považuje stížnost za vyřízenou, uzavíráme ji bez dosažení dohody.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.