Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dáme jídlo dodal jídlo zrovna ve chvíli, kdy jsem měla pracovní hovor, o nový kontakt se nepokoušel, u dveří nezvonil, zaplacené jídlo ozvedl a Dáme jídlo po reklamaci odmítlo hledta jiné řešení.
objednávka z Globus restaurace - Čakovice
kontakt ze strany Dáme jídlo a komunikace, vrácení platby
|
Tweet |
Podle bodu 7.4 Obchodních podmínek společnosti Delivery Hero Czech Republic s.r.o., pod které damejidlo.cz spadá, je zákazník povinen se nacházet v místě doručení potvrzeném v Objednávce, a to v době mezi přijetí Objednávky Partnerem a doručením Objednávky. Doručující osoba bude zákazníka telefonicky kontaktovat při prvním pokusu o doručení Objednávky do místa doručení. Po dvou marných pokusech doručující osoby o kontaktování zákazníka, kontaktuje doručující osoba zákaznickou podporu společnosti, která se zákazníka opětovně pokusí kontaktovat telefonicky. Pokud se doručující osobě i v tomto případě nepodaří zákazníka Objednávku doručit, opouští doručující osoba po pěti minutách místo doručení přičemž Partner a/nebo společnost jsou oprávněni Objednávku zrušit bez náhrady.
V případě zmaření doručení Objednávky ze strany zákazníka s tím, že doručované Zboží představovalo Zboží podléhající rychlé zkáze (např. ovoce, zelenina nebo potraviny živočišného původu) nebo Zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím a/nebo představovalo Zboží, které bylo upraveno podle přání zákazníka, je Dámejídlo a/nebo Prodejce oprávněn Objednávku zrušit bez náhrady a naúčtovat plnou cenu příslušné Objednávky a započíst si ji vůči již zákazníkem uhrazeným prostředkům.
Pokud však spotřebitele kontaktovala doručující osoba pouze jednou, porušila tím svoji smluvní povinnost a na stržení peněz tak zřejmě neměla společnost nárok. V takovém případě by se pak mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Platí, že zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V obchodních podmínkách je dále uvedeno, že pokud má zákazník stížnosti týkající se služeb poskytovaných společností Dámejídlo, má se obrátit na jejich zákaznickou podporu prostřednictvím e-mailu na adrese zakaznici@damejidlo.cz nebo prostřednictvím jejich centra pomoci v příslušné sekci Platformy a/nebo aplikacích Dámejídlo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.