Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.8.2022 mi byl zrušen účet M konto bussines a nahrazen účtem osobním, aniž bych od Vá obdržela jakoukoliv informaci o vypovězení účtu, ať už písemnou, telefonickou nebo emailem. Vzhledem k tomu, že mi byl na uvedený účet vyplácen starobní důchod a ČSSZ provede změnu čísla účtu až za 90 dní ( dle zákona), ocitla jsem se Vaší vinou na 4 měsíce ( limit 90 dní začná běžet až následující měsíc po podání žádosti) bez finančních prostředků. Dále máte nekompetentní úředníky na pobočce v Hradci Králkové, neboť mi sdělili, že po sepsání žádosti o převedení prostředků mi bude důchod ze zrušeného účtu převeden na nový účet a žádost bude potřeba každý měsíc obnovit, dokud ČSSZ nezačne důchod posílat na nový účet. Žádost jsem s Vaším úředníkem sepsala 9.9.2022 a když mi do dnešního dne důchod převeden nebyl, po chatové komunikaci na internetovém bankovnictví jsem se dozvěděla, že to byla mylná informace a důchod byl vrácen odesílateli, tedy ČSSZ a mám se obrátit na ČSSZ. To jsem ihned učinila, důchod se jim vrátil, ale limit 90 dní pořád platí, takže další 3 měsíce bude důchod zasílán na již neexistující účet a já obdržím peníze zpětně po uplynutí této doby. Z čeho však mám po tuto dobu žít a platit složenky mi nikdo neřekl. Pokud byste mě o vypovězení účtu řádně informovali a to s dostatečným předstihem (jako banka byste měli vědět, jak to se změnou čísla účtu u ČSSZ chodí), nemuselo k této nepříjemné situaci vůbec dojít.
Žádám o poskytnutí bezúročné půjčky od mBank ve výši 4 důchodů, což je cca 100 tis. Kč. Půjčku splatím po obdržení všech důchodů, tedy v lednu 2023.
|
Tweet |
Nebylo-li možné službu využít kvůli závadě na straně společnosti a spotřebitelka z tohoto důvodu nemohla disponovat se svými penězi, mohla by požadovat náhradu škody. Pokud společnost porušením smluvní povinnosti způsobila spotřebiteli škodu, je povinna tuto škodu nahradit.
Pokud by se tato záležitost nepovedla vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka následně obrátit s podnětem na finančního arbitra ČR (viz www.finarbitr.cz), který má pravomoc ve sporu mezi klientem a bankou rozhodovat v případech uvedených v zákoně o finančním arbitrovi. Které spory spadají do působnosti finančního arbitra, naleznete na jeho stránkách (http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pusobnost-financniho-arbitra.html).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.