Společnost


mBank S.A., organizační složka

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60852Vypovězení účtu - neinformování majitele účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2022, před 2 lety

Hana Smetnová

Znění stížnosti

Dne 31.8.2022 mi byl zrušen účet M konto bussines a nahrazen účtem osobním, aniž bych od Vá obdržela jakoukoliv informaci o vypovězení účtu, ať už písemnou, telefonickou nebo emailem. Vzhledem k tomu, že mi byl na uvedený účet vyplácen starobní důchod a ČSSZ provede změnu čísla účtu až za 90 dní ( dle zákona), ocitla jsem se Vaší vinou na 4 měsíce ( limit 90 dní začná běžet až následující měsíc po podání žádosti) bez finančních prostředků. Dále máte nekompetentní úředníky na pobočce v Hradci Králkové, neboť mi sdělili, že po sepsání žádosti o převedení prostředků mi bude důchod ze zrušeného účtu převeden na nový účet a žádost bude potřeba každý měsíc obnovit, dokud ČSSZ nezačne důchod posílat na nový účet. Žádost jsem s Vaším úředníkem sepsala 9.9.2022 a když mi do dnešního dne důchod převeden nebyl, po chatové komunikaci na internetovém bankovnictví jsem se dozvěděla, že to byla mylná informace a důchod byl vrácen odesílateli, tedy ČSSZ a mám se obrátit na ČSSZ. To jsem ihned učinila, důchod se jim vrátil, ale limit 90 dní pořád platí, takže další 3 měsíce bude důchod zasílán na již neexistující účet a já obdržím peníze zpětně po uplynutí této doby. Z čeho však mám po tuto dobu žít a platit složenky mi nikdo neřekl. Pokud byste mě o vypovězení účtu řádně informovali a to s dostatečným předstihem (jako banka byste měli vědět, jak to se změnou čísla účtu u ČSSZ chodí), nemuselo k této nepříjemné situaci vůbec dojít.


Požadované řešení

Žádám o poskytnutí bezúročné půjčky od mBank ve výši 4 důchodů, což je cca 100 tis. Kč. Půjčku splatím po obdržení všech důchodů, tedy v lednu 2023.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2022 15:40, před 2 lety

Nebylo-li možné službu využít kvůli závadě na straně společnosti a spotřebitelka z tohoto důvodu nemohla disponovat se svými penězi, mohla by požadovat náhradu škody. Pokud společnost porušením smluvní povinnosti způsobila spotřebiteli škodu, je povinna tuto škodu nahradit.

Pokud by se tato záležitost nepovedla vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka následně obrátit s podnětem na finančního arbitra ČR (viz www.finarbitr.cz), který má pravomoc ve sporu mezi klientem a bankou rozhodovat v případech uvedených v zákoně o finančním arbitrovi. Které spory spadají do působnosti finančního arbitra, naleznete na jeho stránkách (http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pusobnost-financniho-arbitra.html).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 07:20, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.