Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zakoupila jsem u vás na Ostravské pobočce plastový parapet a jelikož zedníkovi nevyhovoval, potřebovala jsem ho vyměnit. S účtenkou jsem se vydala na prodejnu s originál zabaleným parapetem na oddělení informaci, kde mi bylo zděleno, že zboží se muže vyměnit jenom do 7 dnů, což pro mě bylo velké překvapeni! Kdyby to bylo zboží, které podleha zkáze tak bych to pochopila ale výměna parapet za parapet je úplně směšné, že prodavačka nemůže vyměnit! Šokovalo mě to a samozřejmě na toto upozorním i své kamarády a kolegy.
Parapet
Byla bych rada, kdyby jste tady v tom sjednali nápravu a informovali mě o tom jestli to je pravda nebo se jenom nechtělo prodavače vyplnit papíry.
Jeli možná výměna i třeba pokud by daný parapet nebyl za jiné zboží.
|
Tweet |
Důležité je rozlišovat, zda zboží bylo zakoupeno distančně (tj. přes telefon, internet) či osobně na prodejně. Na kamenné prodejně má spotřebitel možnost si dané zboží prohlédnout, vyzkoušet a tedy není povinností prodejce přijmout zpět zboží anebo umožnit výměnu daného produktu, který spotřebiteli nevyhovuje.
Praxe je ale taková, že někteří obchodníci výměnu zboží nebo třeba vrácení nevhodného dárku umožňují, a to obvykle do 14 nebo 30 dnů. Jde ale čistě o jejich dobrou vůli. Proto spotřebitelům doporučujeme, aby si před nákupem v kamenné prodejně zjistili, zda je možná výměna či vrácení zboží.
Více informací ohledně vrácení a výměny zboží v kamenné prodejně společnosti Baumax nalezne spotřebitel zde: https://www.baumax.cz/vraceni-zbozi/. Mimo jiné je zde i uvedena lhůta 7 dnů pro vrácení či výměnu zboží.
Dle našeho nezávazného názoru spotřebitelka nemá právní nárok na výměnu zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.