Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60861Navýšení záloh za elektřinu i plyn, upomínka za nezaplacení zálohy, přitom jsou platby navedeny na SIPO a jsou pravidelně strhávány.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2022, před 2 lety

Petr VAŠEK

Znění stížnosti

Na začátku měsíce září 2022 zaslán mail o navýšení záloh za elektřinu (v domácnosti je roční odběr okolo 500 kWh) z 1400,-Kč na 2350,-Kč. V mailu od společnosti je uvedeno, že platba je navedena na SIPO (zde je limit dostatečný) splatná k 15. měsíci, přesto 20. přišla 1. upomínka o nezaplacení obou záloh. Z obavy prodlení jsem zvolil jednorázový příkaz na bankovním účtu a obě upomínky i s pokutou (2 x 100,-Kč) jsem zaplatil. Po kontrole v SIPO za měsíc září jsou obě položky navedeny jako splatné a částka byla z bankovního účtu stržena. Napsal jsem na firmu vysvětlující mail s popisem neoprávněně stržených plateb a upomínek, přišla pouze automatická odpověď s vysvětlením, že odpoví do šesti dnů. Snaha o telefonický kontakt bez výsledku - nikdo nic nezvedá.


Produkt

Elgas dodavatel plynu a elektřiny


Požadované řešení

Vrátit neoprávněně zaslané zálohy za měsíc září i s platbou za upomínky a umožnit odchod od této nedůvěryhodné společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2022 16:29, před 2 lety

Dle §11a odst. 2 Energetického zákona je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli zvýšení ceny za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změnu jiných smluvních podmínek dodávek elektřiny nebo plynu a to nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti. Součástí oznámení je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu podle odstavce 4. Pokud nebude změna oznámena řádně a včas, nevyvolává právní účinky, tím pádem spotřebitel může trvat na původní ceně.

Nesouhlasí-li spotřebitel nebo podnikající fyzická osoba se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek, jsou oprávněni bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence.

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 07:32, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.