Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60870Vynucovaní nepřiměřeně vysokých záloh

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2022, před 2 lety

Petr Valášek

Znění stížnosti

Společnost Elgas mi 28.8.2022 zaslala dopis ve kterém mi oznámila že mi mění tarif od 17.9.2022 ve kterém se elektřina účtuje za spotové ceny a tím mi i zvyšuje zálohy ze 6000,- na 20000,-.A jestli s tím nesouhlasím mohu vypovědět smlouvu, ale do 10ti dní před účinností nového tarifu tzn.do 7.9.2022. Zaslal jsem tedy písemně výpověď do 5.9.2022. Z jejich strany nebyla týden žádná odezva a po týdnu mi napsali že tam žádnou výpověď nemají. Proto jsem jim poslal kopii podacího lístku a screan obrazovky od české pošty že jim zásilka byla doručena. A hle druhý den přišla akceptace výpovědi k 30.9.2022.
Společně se změnou tarifu mi přišel i nový splátkový kalendář platný od 15.9.2022. K tomuto datu jsem jim ale poslal zálohu původní 6000, - protože jsem odstoupil z důvodu navýšení ceny a oni odstoupení akceptovali. Dnes je 26.9. A během 5 dní mi přišla již 3 upomínka na zaplacení 19900,- + samozřejmě častky za upomínky. Jestli prý neuhradim do 28.9.bude mi odpojena elektřina.
Nehodlám jim platit takto vysokou částku když k 30.9.končí smlouva a já nepřistoupil na jejich spotové ceny a čekat jestli mi vrátí takto vysoký přeplatek. Navíc mi ještě nevrátili ani přeplatek z dubna o který jsem je několikrát žádal.
Mohou mě odpojit od elektřiny popřípadě nějak sankciovat.
Děkuji
S pozdravem Petr V.


Produkt

Elektřina - tarif standart


Požadované řešení

Zrušení požadavku na zaplacení neopodstatněně zvýšené zálohy a vrácení přeplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2022 17:22, před 2 lety

Spotřebitel by měl v první řadě požadovat konečné vyúčtování po společnosti ELGAS Energy, s. r. o., a to k datu 17. 9. 2022, neboť řádně odeslanou výpovědí (stačí prokázat odeslání doporučeným dopisem s dodejkou, není nutné potvrzení o akceptaci nebo doručení ze strany dodavatele), zaniká smlouva ke dni účinnosti nového ceníku. Ke dni zániku smlouvy však musí mít spotřebitel uzavřenou smlouvu o dodávkách energie s jiným dodavatelem.

Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Pro spotřebitele je vždy nejvhodnější písemná forma reklamace. V tomto případě bude reklamace obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání
Reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění Reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení Reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.

V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.

Kontakt na společnost Elgas Energy s.r.o.: info@elgasenergy.cz, +420 226 523 243. Doporučujeme kontaktovat společnost doporučeným dopisem s dodejkou (fikce doručení), případně prostřednictvím datové schránky.

Vzhledem k tomu, že ze strany spotřebitele došlo k řádnému ukončení závazku, smlouva skončila k datu účinnosti zdražení. V této době však spotřebitel musí mít uzavřenou smlouvu s novým dodavatelem (akceptace výpovědi není nutná, stačilo prokázání odeslání doporučeného dopisu s dodejkou). Je tedy otázkou mimořádného vyúčtování spotřeby ve sporné době 17.9.2022-30.9.2022. Dle našeho názoru by ze strany původního dodavatele bylo přiměřené, aby za toto období účtoval částku podle spotřeby dle původního ceníku i vzhledem ke skutečnosti, že byl vůči spotřebiteli nekontaktní a neposkytl mu zásadní a korektní informace ohledně ukončení závazku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 07:34, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.