Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Elgas energy převzalo smluvní závazky původního poskytovatele plynu a toto oznámilo klientovi. K 4.9. zaslala společnost tzv. "Zdražovací dopis", jehož podmínky nebyly akceptovány a podána písemná výpověď k 30.9. Zvýšení zálohových plateb z 6000 Kč /měsíc na 26 000 / měsíc, což je nad SPOT cenovou úroveň. Na toto společnost nijak nereagovala a pokračuje ve vymáhání neakceptovanych výší záloh a vyhrožuje penále z prodlení. Veškeré pokusy o kontakt zůstaly bez odezvy.
Převzatý závazek na dodávky plynu číslo smlouvy 13090. Původní dodavatel - Energie na doma
Postup dle platných zákonů
1. Komunikovat
2. Potvrdit výpověď ze smlouvy z důvodu neakceptovani nových podmínek
3. K termínu výpovědi připravit jednoznačné a podložené vyúčtování za dodávky ZP
|
Tweet |
Spotřebitel by měl v první řadě požadovat konečné vyúčtování po společnosti ELGAS Energy, s. r. o., a to k datu účinnosti zdražení - nového tarifu, neboť řádně odeslanou výpovědí (stačí prokázat odeslání doporučeným dopisem s dodejkou, není nutné potvrzení/akceptaci ze strany dodavatele), zaniká smlouva ke dni účinnosti nového ceníku. Spotřebitel by si měl ověřit, zda je tímto datem skutečně 30. 9. 2022. Ke dni zániku smlouvy však musí mít spotřebitel uzavřenou smlouvu o dodávkách energie s jiným dodavatelem a prokázat odeslání výpovědi původnímu dodavateli.
Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Pro spotřebitele je vždy nejvhodnější písemná forma reklamace. V tomto případě bude reklamace obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání
Reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění Reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení Reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Kontakt na společnost Elgas Energy s.r.o.: info@elgasenergy.cz, +420 226 523 243. Doporučujeme kontaktovat společnost doporučeným dopisem s dodejkou (fikce doručení), případně prostřednictvím datové schránky.
Vzhledem k tomu, že ze strany spotřebitele došlo k řádnému ukončení závazku, smlouva skončila k datu účinnosti zdražení. V této době však spotřebitel musí mít uzavřenou smlouvu s novým dodavatelem (akceptace výpovědi není nutná, stačilo prokázání odeslání doporučeného dopisu s dodejkou). Je tedy otázkou mimořádného vyúčtování spotřeby v době, kdy spotřebiteli ještě nezačal dodávat energie nový dodavatel. Dle našeho názoru by ze strany původního dodavatele bylo přiměřené, aby za toto období účtoval částku podle spotřeby dle původního ceníku i vzhledem ke skutečnosti, že byl vůči spotřebiteli nekontaktní.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.