Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Bohužel, můj dosavadní dodavatel byl pohlcen ELGAS Energy.
K 15.9.2022 mi zvýšili zálohu. Od té doby se je marně snažím kontaktovat všemi dostupnými kanály (telefonní infolinka, online chat, mail), jediná komunikace z jejich strany je zasílání dalších upomínek s navýšením požadované platby o nějakou pokutu (100,- Kč, 300,- Kč, 500,- Kč v tomto pořadí, přičemž mezi 2. a 3. upomínkou uběhl pouze víkend, nehledě na to, že platbu obdrželi v jimi požadovaný datum splatnosti (pro zajímavost - v neděli...). Teď mi na 28.9. přislíbili odpojení elektřiny.
Samozřejmě, můj požadavek, aby mi laskavě poslali opis smlouvy, neboť mám pouze původní smlouvu od Strong Energy, abych měla v ruce něco, co se dá vypovědět, na ten nereagují. Jak uvádím výše, spojit se s nimi není možné.
Původní smlouva od Strong Energy o sdružených službách dodávky elektřiny, protduktová řada 1799/1799/99
Okamžité zahájení komunikace, abych mohla dle všech regulí vypovědět s tímto neseriózním dodavatelem smlouvu a obrátit se na někoho, kdo se mnou alespoň bude ochoten jednat a mluvit.
|
Tweet |
Dle §11a odst. 2 Energetického zákona je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli zvýšení ceny za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změnu jiných smluvních podmínek dodávek elektřiny nebo plynu a to nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti. Součástí oznámení je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu podle odstavce 4. Pokud nebude změna oznámena řádně a včas, nevyvolává právní účinky, tím pádem spotřebitel může trvat na původní ceně.
Nesouhlasí-li spotřebitel nebo podnikající fyzická osoba se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek, jsou oprávněni bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence. Pro jednání s novým dodavatelem stačí prokazatelné odeslání výpovědi doporučeným dopisem s dodejkou nebo prostřednictvím datové schránky (akceptace ze strany původního dodavatele by neměla být vyžadována). Pokud byla smlouva uzavřena s právním předchůdcem dodavatele, tak na nového dodavatele přecházejí veškerá práva a povinnosti z této smlouvy.
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.