Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60887ŽÁDNÁ KOMUNIKACE, NESMYSLNÉ POPLATKY, PŘEHNANÉ ZÁLOHY BEZ SMLOUVY

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.09.2022, před 2 lety

Veronika Zíková

Znění stížnosti

Ze strany společnosti neprobíhá žádná komunikace, neodpovídají na emaily, na telefonní mobil se nelze dovolat. K této společnosti jsme se dostali zcela nechtěně, kdy nás na ni převedla společnost Strong energy, která skončila. S touto společností tedy sami nemáme uzavřenou žádnou smlouvu, a na email, že máme nyní (podle smlouvy se Strong energy) jedenáctý měsíc mít ukončenou, dle žádně splněných požadavků, nereagují. Nepřehledné zálohy. Vzhledem k jedné nepřehledné záloze, nyní posílají nesmyslné upomínky, i po odeslání peněz, kdyby již všechno mělo být v pořádku. Rovněž zálohy, na kterých jsme nebyli dohodnuti.


Požadované řešení

Reagování ze strany společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2022 11:49, před 2 lety

V tomto případě došlo nejspíše ke splynutí dodavatelů (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o splynutí musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy.

Je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat přímo u dodavatele energií, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Pro spotřebitele je vždy nejvhodnější písemná forma reklamace. V tomto případě bude reklamace obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění Reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení Reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.

V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.

Kontakt na společnost Elgas Energy s.r.o.: info@elgasenergy.cz, +420 226 523 243.

Změna ceny není možná, pokud je fixována.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 16:11, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009 nebo na Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.