Společnost


JENA - nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60889Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.09.2022, před 2 lety

Petr Adamek

Znění stížnosti

Vlastním koženou sedací soupravu cca jeden a půl roku. Behem této doby již byla 3x reklamovaná. Bohužel nyní má reklamace nebyla uznaná. Reklamoval jsem odloupávání kůže, prosezený sedák a kroucení opěradel, celkové neúměrné vytahání kůže. Sedačku přijel prohlédnout technik, který vše prohlédl, nafotil. Dnes jsem dostal vyrozumění od Jena nábytek, že reklamaci neuznává, že se jedná o standardní opořebení. Také mi napsaly, že sedačka nebyla nikdy ošetřena přípravky na kůži. Netuším jak na to přišli. Přímo technikovi na místě jsem ukazoval přípravek, kterým sedačku ošetřuji, on si to i fotil a uznal, že tento přípravek je v pořádku. Dokonce při minulé reklamaci jsem toto řešil s jiným jejich technikem, který mi sám řekl, že tento přípravek mohu používat. Takže sedačka za cca 50-60 tis Kč je po roce a půl je ve stavu prosezený sedák, vytahaná kůže, pokroucené opěradla, loupající se kůže - dle vyjádření Jena Nábytek vše OK a reklamace neuznaná.


Produkt

Kožená sedací souprava Bono


Požadované řešení

jelikož jsem již třikrát něco reklamoval, a ve výrobek absolutně již nemám důvěru chci odstoupit od smlouvy. Výrobek je z tak nekvalitních materiálů, že není schopen vydržet ani dobu dvouleté záruky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2022 12:36, před 2 lety

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Zamítnutou reklamaci je možné rozporovat. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 15:10, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.