Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den dne 21_7.2022 jsem u společnosti SimpleParts zakoupil pro moje auto kompresor klimatizace za 8660 Kč který jsem předal do autoservisu následně ještě při začátku montáže bylo autoservisem zjištěno že je kompresor vadný a že je netěsný opravu vozidla proto přerušili do doby než bude dodán kompresor funkční. Následně bylo vydáno písemné potvrzení autoservisu o vadě dílu. Kompresor jsem tedy 26.7 zaslal na reklamaci do SimpleParts a dne 11.8 mi byla reklamace zamítnutá pro formální vady vyžadovali po mě faktury o provedené práci doklad o tom co vše bylo vyměněno atd. což mi autoservis odmítl vydat protože opravu neprovedl. Dne 12.8.2022 jsem se písemně Odvolal proti zamítnutí s tím že mi byl prodán vadný díl již z výroby a trval jsem na dodání funkčního dílu. Odvolání zamítnutí mojí reklamace mi bylo dne 12.8 potvrzeno prodejcem s tím že byla reklamace opět obnovena . Čekal jsem tedy do 12.9.2022 zda se někdo neozve nebo mi vadný díl vrátí zpět ale bohužel žádná reakce od prodejce nepřišla , proto jsem tedy 13.9.2022 prodejci vypověděl kupní smlouvu a vyzval k vrácení zaplacené částky 8666 Kč opětovně odesláno dne 19.9 a 26.9 bez jakékoliv reakce nebo omluvy prodejce .Protože mají telefoní číslo pouze na mobil nezvedají telefon jsem zablokován.
Obrátil jsem se tedy na ČOI Ostrava s podnětem na ochranu spotřebitele pro nedodržení doby pro vyřízení reklamace kde mi bylo oznámeno že oni s tím nic dělat nemůžou ať se obrátím na soud. Chtěl jsem po nich pouze to ať prodejce potrestají pokutou protože tohle si nemůže nikdo vůči zákazníkovi dovolit.
Jsem tímto případem těžce poškozen ,dva měsíce odstavené auto nepojízdné v autoservisu a ještě k tomu v době mojí dovolené takže jsem byl nucen si půjčit auto jiné pro 7 osob a abych mohl táhnout přivěs s lodí. Dnes jsem si tedy zakoupil za dalších 10 tis kompresor nový a chci pouze dořešení mojí reklamace a vrácení peněz-
Kompresor Klimatizace pro NISAN Pathfinder
Vrácení celé částky kterou jsem zaplatil za nefunkční díl společnosti SimplParts
|
Tweet |
Vzhledem k uznané a následně nevyřízené reklamaci řádně a včas má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy dle dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli veškeré peněžní prostředky, které od spotřebitele přijal. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou), který bude adresován v tomto případě: SimpleParts s.r.o., Rybářská 1222/7, Ostrava-Mariánské Hory 709 00.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, což dle popisu již učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Nevyřeší-li se tato stížnost smírným způsobem, může se spotřebitel obrátit na soud.
Spotřebitel nás informoval, že na základě mimosoudního řešení sporu při České obchodní inspekci mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.