Společnost


LUDOM NÁBYTEK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60908Nemožné vyřešení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.09.2022, před 2 lety

Jiřina Nováková

Znění stížnosti

Dobrý den,

v únoru 2022 jsme si objednala u dané společnosti stůl a 6 židlí do nové kuchyně. Obchodní označení stolu "Jídelní stůl S34 (90-240)" a obchodní označení židlí "Jídelní židle K56. Z důvodů přestavby kuchyně, jsem zboží rozbalila až za nějakou dobu po doručení. Stůl byl rozbitý. Reklamovala jsem ho přes systém společnosti, ale i po téměř půl roce nechtějí přistoupit na reklamaci a vrácení peněz za stůl.


Produkt

Jídelní stůl S34 (90-240) a jídelní židle K56 - 6 ks


Požadované řešení

Vrácení stolu a následné vrácení peněz za poškozený stůl, který mi byl takto doručen


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2022 14:18, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu.

V prvních 6 měsících od převzetí se navíc uplatní domněnka vadnosti. Prodávající tak musí dokázat, že zboží nebylo při převzetí spotřebitelem vadné.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.10.2022 11:26, před 2 lety

Dobrý den,

paní Nováková u nás nahlásila reklamaci poškozené části stolu, jedná se o vkladku, která slouží k rozložení stolu. Reklamace byla přijata a paní Nováková byla informovaná, že potřebujeme dodatečné fotografie, aby mohl být vyroben nový díl. Po zaslání fotografií a naskladnění nového dílu jsme paní Novákovou opakovaně kontaktovali s termínem doručení a montáže nového dílu. Paní Nováková však díl odmítá převzít. Z našeho pohledu jsme všechny náležitosti a termíny reklamačního řízení splnili.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2022 14:26, před 2 lety

Děkujeme společnosti za součinnost.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby se mohla ke skutečnostem uvedených společností vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2022 17:40, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.11.2022 16:04, před 2 lety


Jiřina Nováková

Dobrý den,

navrhovala jsem výměnu celého stolu. Nepřeji si mít stůl složený z náhradních dílů. Přikládám fotografii, jak jsem stůl převzala. Bohužel více fotek nelze vložit. Nemám problém pozvat si soudního znalce na posouzení.

Nováková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2023 16:30, před rokem

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.