Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 5.9.22 jsem uskutečnil chybnou platbu. Namísto 415,- Kč, jsem na účet společnosti Tlapnet,odeslal 4150,- Platby jsem prováděl v měsíčních intervalech.Nyni se mi nedaří získat přeplatek zpět, navzdory tvrzením operátorů infocentra Tlapnet.
Nedal jsem souhlas k evidování částky 3735,- jako přeplatku u společnosti Tlapnet. Nikdo se mě totiž neptal.
Naopak během září 2022 jsem mluvil s operátory infocentra Tlapnet , kteří mi opakovaně sdělili, že mi bude chybná platba vrácena a budou mě kontaktovat. Poprvé jsem společnost kontaktoval hned po provedení chybné platby tedy 5.9.2022. Opakovaně jsem žádal o vrácení částky v průběhu září 2022. Marně.
Uvědomuji si, že jsem celou situaci způsobil, ale to přeci neopravňuje společnost k "zabavení" přeplatku. Tím spíš, že jsem k takovému úkonů nedal souhlas.
Internet v domě
Chci získat přeplatek zpět.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.