Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 1.11.2020 uzavřel můj otec ing. Jan Černý na odběrném místě elektrické energie na adrese *** smlouvu o odběru silové elektřiny č. *** s fixací ceny elektřiny do 31.10.2023 s Pražskou plynárenskou a.s. (dále jen PP a.s.). Za tuto společnost smlouvu vlastnoručně podepsal pan Michael Podařil. Protože se oba rodiče následně rozvedli a ve výše uvedeném odběrné místě zůstala žít pouze matka ing. Iva Černá, tak 28.12.2020 byl podán formulář o změnu odběratele/převod smlouvy.
Na převodním formuláři bylo v kolonce "požadový tarif" požádáno, aby smlouva byla převedena se stávajícími zafixovanými cenovými podmínkami - výslovně bylo uvedeno a zvýrazněno číslo stávajícího smluvního produktu tak, aby se zamezilo převodu na jakýkoliv jiný/méně výhodný produkt.
Pražská plynárenská a.s. dosud na tuto změnu nezareagovala, nezaslala ani novou smlouvu o odběru elektrické energie ani informaci o tom, zda požadovaný tarif byl přiznán, nepřišel ani rozpis záloh a ani nový variabilní symbol, pod jakým nové zálohy platit. Jediné, co přišlo, že stará smlouva na otce byla ukončena a přišlo i finanční vypořádání.
Takže matka, která po otci zálohy převzala hradila i nadále stejné zálohy se stejným variabilním symbolem, načež se jí samozřejmě všechny platby vracely jako nespárované zpět na účet. Po opakovaných telefonátech s infolinkou PP a.s. se matce podařilo aspoň získat variabilní symbol, pod kterým zálohy mohla platit.
V 06/2021 obdržela první vyúčtování, kde zjistila, že cenový tarif, který požadovala při převodu ji nebyl přiznán, že ji byl přiznán jeden z nejdražších nefixovaných tarifů. Dne 9.7.2021 tedy podala ihned po obdržení vyúčtování reklamaci, na kterou dosud neobdržela odpověď! Zálohy tedy celý rok platila dle nového předpisu z obavy, aby ji nebyla ukončena dodávky el .energie. I přesto, že prostřednictvím infolinky několikrát reklamaci urgovala, nikdy se ní nedostala žádná odpověď.
Po roce (06/2022) opět obdržela vyúčtování se stejným tarifem. Protože mezitím prodělala závažnou operaci mozku, pověřila mě, svého syna, úředně ověřenou plnou mocí k vyřizování záležitostí týkající se reklamace vyúčtování a hlavně bezesmluvního odběru el. energie.
Osobně jsem se dostavil na pobočku Pražské plynárenské 13.7.2022 a podal reklamaci nevyřízené reklamace a požádal o předložení smlouvy, na základě níž moje matka na výše uvedeném odběrné místě odebírá elektrickou energii. Na pobočce jsem jednal s paní Petrou Vrbickou, která mi nebyla schopna smlouvu předložit, ale umožnila mi podat reklamaci. V rámci reklamace jsem předložil všechny potřebné důkazní materiály včetně konkrétního formuláře s číslem produktu odběru el. energie uvedeným na titulní straně původní smlouvy, vedené ještě na mého otce.
Po více než 2 měsících tj.22.9.2022 mi přišla od téže paní Vrbické odpověď, že produkt výše uvedeného čísla nikdy Pražská plynárenská neměla a že reklamace se tímto zamítá. Mimochodem, mail byl poslán mé matce, přestože podavatelem reklamace jsem já. Ihned jsem na mail paní Vrbické zareagoval, že s vyřízením reklamace nesouhlasím a od té doby se mi nikdo z jejich strany neozval.
S pozdravem
PharmDr. DALIBOR ČERNÝ, Ph.D.,
syn paní *** a současně její zástupce dle plné moci
Původní cenový produkt 2845
Vystavení řádné smlouvy, na základě níž je odebírána elektrická energie
Přiznání původního tarifu požadovaného v převodním formuláři 28.12.2020
Vyřešení reklamace vyúčtování z 06/2021
Vyřešení reklamace vyúčtování z 06/2022
|
Tweet |
Jak spotřebitel uvádí převod odběru (v případě rozvodu) u společnosti Pražská plynárenská je možný prostřednictvím formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.ppas.cz/pece-podpora/formulare#s. Převodem však dochází k ukončení původní smlouvy a současně i k uzavření nové smlouvy (formulář je tedy dvoufázový: žádost o ukončení původní smlouvy + žádost o uzavření nové smlouvy). Vyplněný a podepsaný formulář je nutné zaslat na adresu společnosti: PP a.s., Národní 416/37, 110 00 Praha 1 nebo e-mailem na callcentrum@ppas.cz. Převod lze ale i vyřídit osobně v obchodních kancelářích společnosti na Praze 1 a Praze 4.
Jestliže byla původní smlouva ukončena, domníváme se, že není možné trvat na původní fixaci.
Spotřebiteli po zpracování převodu mělo být zasláno společností potvrzení žádosti o uzavření smlouvy o dodávkách a odběru plynu společně se smlouvou o připojení k distribuční soustavě, oznámením o výši zálohy, platný ceník a obchodní podmínky. Číslo smlouvy obvykle však bývá uvedeno i na vyúčtování.
Na základě tohoto čísla smlouvy je možné reklamovat nový výměr záloh. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Více informací ohledně přepisu smlouvy u společnosti Pražská plynárenská nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.ppas.cz/pece-podpora/prepisy-stehovani.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.