Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den vážená společnost Penny. Jmenuji se Irina, jsem z Ukrajiny, v Praze bydlím víc než 15 let. Bydlím v pražských Bohnicích a pořád chodím nakupovat v Penny na Lodžské(Praha 8). A pořád tam od jedné zaměstnánky vidím nepřijatelný vztah. Opakuji - to jenom s jedné paní! Jednou mi najela vozíkem z paletou na boty a bylo to schválně, vždycky když tam jsou tak různém způsobem snaží se překazit mi dělat nákup,pořád přijde pod regál kde já vybírám zboží a stane rovnou přede mnou. Do teďka já jsem zavírala na toto chování oči protože nemám chuť hádat, ne jsem konfliktní člověk a snažila se nad tím ne přemýšlovat. Dnes ráno to už bylo příliš. Když přišla na pokladnu kde ta paní zaměstnanka obsluovala klientů, přede mnou byla jedna paní , ona ji odpustila a hněď přede mnou někam odešla. Ani ne řekla mi, že už tady obsluhovat nebude. Já tam stála asi 10 min čekala, mužná se ona prostě odskočila a hned se vrací a nic. Pak já šla na vedlejší pokladnu kde už byla velká fronta a musela tam stát až ze zadu a zbytečně čekat ještě jednou. Když odcházela uviděla tu paní zaměstnanku a řekla jí že mohla bychom mne upozornit že zavírá pokladnu. Na co ona mi řekla že mne vůbec nemusí nic říct. Pak já ji poprosila její příjmení a jméno abychom mohla na ni upozornit její zaměstnavatele, na co ona mi zase řekla "že to ani nebude říct nějaké ukrajinské **". Co to je jako? Mám s tím obrátit se na policii kvůli rasizmu nebo nemám tam chodit nakupovat abychom neponižovala mne pred desítky lidí?
Děkuji za pochopení a věřím že to da se řešit spravedlivé a v souhlasu se zákonem.
Irena Deško
Nepřijatelné chování zaměstnance k zákazníkovi
Žádala bych dále chodit nakupovat v tuto prodejnu a abych se neměla bat této drzé zaměstnánkyne.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
Pokud by se omezení vztahovalo na důvod uvedený v tomto zákoně např. rasa jednalo by se o přestupek. Jestliže je toto omezení však všeobecné o diskriminaci se jednat nebude.
V případě, že má spotřebitel podezření, že je jednání prodavaček záměrné vůči jeho osobě, může se obrátit na nadřízené zaměstnance.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.