Společnost


MALVEL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60926Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2022, před 2 lety

Lucie Slight Najmanová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 18.6.2022 jsme si zakoupili autosedačku Cybex Solution G i-Fix 20022 na provozovoně Malvík Family Jirny. 4.9.22 jsme ji na prodejně reklamovali pro odlepenou levou bočnici z pohledu dítěte. Reklamace nám nebyla uznána, přesto byla sedačka opravena. Kontakovala jsem společnost s tím, proč sedačku opravili bez mého souhlasu a vědomí, když nebyla uznána reklamace? Tímto postupem my prodejce znemožnil rozporovat jeho rozhodnutí o reklamaci, což je moje právo jako spotřebitele. Požadovala jsem odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Prodejce odmítl, řekl že se sedačkou bylo nešetrně manipulováno, nejde o výrobní vadu a sedačka byla opravena, abychom ji mohli používat. Bohužel tím, že je sedačka opravená nemůžu požádat o vyjádření soudního znalce. Každopádně si myslím, že prodejce má reklmaci uznat. Neuznal ji vlastně tou opravou? Co když se vada objeví znovu? Musím říct, že jsem zklamaná postupem reklamace i produktem, mimochodem zakoupeno jako vystavený kus, který se rozbil při našem opatrném a řádném používání po 3 měsících. Přeci jenom má chránit život našeho syna.


Produkt

Cybex Solution G-Fix 2022 Granite Black, kód P1201200


Požadované řešení

Uznání reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2022 16:52, před 2 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Formálně byla reklamace sice zamítnuta, ovšem fakticky (opravou) byla reklamace uznána jako odůvodněná, z našeho pohledu se tedy jedná o uznanou reklamaci, která by se později případně dala započítat do opětovných vad nebo většího množství vad, kdyby tyto v budoucnu nastaly.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 07:54, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.