Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.4.2013 jsem v uvedené prodejně zakoupil značkovou obuv Rieker za nemalý peníz, s tím že mi vydrží několik letních sezon.Po dvou letních sezonách jsem si boty pro letošek chtěl připravit a zjistil jsem prakticky úplné prochození podrážky na obou botách, přes kterou díky řídkosti by jistě už pronikala vlhkost. V návodu na používání je uvedeno, že jde o boty mj.s podešví odolnou pohybu po nerovném terénu a i pohybu v přírodě. I proto jsem v době nákupu akceptoval vyšší cenu, že boty dlouho vydrží. Nikdy jsem v nich v přírodě nebyl, používám je na nošení po ulicích, většinou do práce. Dodávám, že vážím asi 96 kg. Manželka, která v Ústí pracuje mi je 23.2.2014 v zákonné lhůtě podala k reklamaci a dnes jsme osobně obdrželi závěr - stanovisko jakési kvalitářky prodejny s tím, že jde o běžné opotřebení "...a podrážka je za svojí životností...", jak mi pravila vedoucí prodejny paní H. S tímto se nechci spokojit, domnívám se, že životnost bot vč.podrážky nemůžou být kratší jak doba záruky podle OZ. Prosím o prověření postupu prodejny a podání výsledku šetření. Příslušné doklady přikládám vč.fot, v případě potřeby dodám fyzicky i obuv. Děkuji
pánská obuv Rieker č.art.2-20-11-1240-6 vel.45, letní
uznání reklamace, opravu našité podešve, popř. výměnu obuvi nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Životnost obuvi je ovlivněna intenzitou jejího užívání a péčí o ní. Občanský zákoník stanoví, že záruka se nevztahuje na opotřebení věci, které bylo způsobeno jejím obvyklým užíváním. Zda se však jedná skutečně o opotřebení, nebo o vadu, nám hodnotit nepřísluší. Tento závěr může vyslovit pouze znalec z oboru. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Společnost HUMANIC CZ spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Doposud však neprojevila zájem se k této stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.