Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60934Zvýšení záloh ve fixačním období

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2022, před 2 lety

Michal Hanák

Znění stížnosti

Dobrý den, Elgas nám ke dni 17.9.2022 zvedl zálohy i ceny, změnil smluvní podmínky, prolongovali smlouvu o další 3roky, i když jsme měli fixovanou platnou smlouvu na 1 rok do 7.3.2023, bez našeho vědomí a souhlasu.

Navíc nám nedali vědět zákonných, minimálně 30 dní před změnou, ale dopis byl dle razítka uložen na poště 22.8. což je 25 dní. Můžeme tedy odstoupit bezdůvodně od smlouvy do 3 měsíců dle zákona?

Elgas samozřejmě nereaguje na emaily, chat, ani nebere telefon. Divím, že zákonodárci ještě nezakročili a takové šmejdské firmy tu stále jsou.

Jako klienti jsme bezmocní.


Požadované řešení

Uložit firmě pokutu a zakázat další činnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2022 11:15, před 2 lety

Dle §11a odst. 2 Energetického zákona je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli zvýšení ceny za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změnu jiných smluvních podmínek dodávek elektřiny nebo plynu a to nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti. Za datum doručení doporučené zásilky se považuje 10. den od oznámení o uložení zásilky na poště. Součástí oznámení dodavatele je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu podle odstavce 4. Pokud nebude změna oznámena řádně a včas, jsou navrhované změny vůči spotřebiteli neúčinné, tím pádem spotřebitel může trvat na původní ceně.

Nesouhlasí-li spotřebitel nebo podnikající fyzická osoba se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek (v případě, že bylo doručeno řádně a včas a s poučením o výpovědi), jsou oprávněni bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence. Pro jednání s novým dodavatelem stačí prokazatelné odeslání výpovědi doporučeným dopisem s dodejkou nebo prostřednictvím datové schránky (akceptace ze strany původního dodavatele by neměla být vyžadována).
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

V daném případě spotřebitel

(i)z důvodu, že změna nebyla oznámena včas, může odstoupit od smlouvy podle § 1977 občanského zákoníku, kdy dochází vlivem prodlení k podstatnému porušení smluvních povinností. Odstoupení musí být prodlévajícímu oznámeno bez zbytečného odkladu;

(ii) z důvodu podstatného porušení smlouvy podle § 2002 občanského zákoníku, kdy společnost jednostranně změnila fixovanou cenu produktu. I v tomto případě musí spotřebitel učinit oznámení o odstoupení bez zbytečného odkladu.

Odeslání doporučeného dopisu s dodejkou (doručení do datové schránky) by mělo být dostatečným podkladem pro sjednání smlouvy o dodávkách energií s jiným dodavatelem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 07:58, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.