Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:378
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#60940Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2022, před 2 lety

Lucie Bejčková

Znění stížnosti

Také řešíme neúspěšně reklamaci. Jsme tři kamarádky a objednaly jsme tři dlouhé svetry ve třech velikostech v hodnotě cca 2500,- Kč. Zboží přišlo zhruba po třech týdnech a absolutně neodpovídalo produktu na obrázku. Jiný materiál, zmačkaný, vytahané rukávy jak pro slona, navíc všechny svetry v jedné, univerzální velikosti, bez jakéhokoliv štítku (při reklamaci ho chtěli nafotit :-(), prostě děs, běs, hrůza. Reklamaci odmítají, mám pocit, že odpovídá automat, tisíce výmluv, proč reklamaci neuznat. Dáváme podnět na ČOI, a pokud někdo plánuje hromadnou žalobu, určitě se přidáme.


Produkt

Objednány tři dlouhé svetry, všechny šedé, tři rozdílné velikosti (M,L,XXXL) v celkové hodně cca 2500,- Kč. Cca po třech týdnech dorazil zmačkaný balík a v něm něco, co svetr připomínalo jen při opravdu bujné fantazii. Zmačkané, jiný materiál, evidentně nošené, rukávy jak pro slona, univerzální velikost, bez jakéhokoliv štítku a značení.


Požadované řešení

navrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2022 11:56, před 2 lety

Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Pokud nebyl o tomto právu poučen prodávajícím, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnáctidnů od převzetí zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2023 23:49, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále je možné obrátit se ADR při České obchodní inspekci (https://www.coi.cz/informace-o-adr/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.