Společnost


ARMEX ENERGY a.s.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60945Převedení na dražší tarif elektřiny a plynu v době platnosti fixních cen

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2022, před 2 lety

Jana Vitvarová

Znění stížnosti

V květnu 2021 uzavřeny smlouvy na dodávky plynu a elektřiny se společností TGC Energie, zafixovaná cena plynu do 12/2022, elektřiny na 36 měsíců. K 1.6.2022 došlo k prodeji společnosti TGC Energie společnosti Armex Energy s tím, že touto transakcí se nic nemění: Váš stávající produkt, platnosti smlouvy, stejně jako platební údaje a výše záloh zůstávají stejné, jako doposud.
Armex Energy se od té doby opakovaně snaží změnit produkty a tím (v době platnosti fixace původních cen) několikanásobně zdražit. Několikrát byli e-mailem upozorněni na platnost fixovaných cen a nesouhlas s jejich převodem na jiný produkt, na to že nelze jednostranně změnit fixované ceny a že ani možnost jakékoli jednostranné změny nebyla ve smlouvě ani v obchodních podmínkách dojednána. Jejich poslední odpověď: Zaslaným oznámením společnost ARMEX ENERGY a.s. postupuje v souladu se smlouvou a všeobecnými obchodními podmínkami a to je naše konečné stanovisko.
Převod na nové produkty má proběhnout k 15.10.2022.


Produkt

původní produkty TGCE SPECIÁL 2020, FIX36-VIP, nový produkt PREMIUM


Požadované řešení

Dodržení fixovaných cen podle původních smluv.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2022 12:38, před 2 lety

Cenu za energie a jiné smluvní podmínky (tedy i výši záloh) lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu nebo jiné smluvní podmínky mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou). Pokud dodavatel porušil svou povinnost informovat spotřebitele o tom, že může smlouvu bez postihu vypovědět (nejpozději do 10 dnů před platností nového ceníku) nebo pokud zvýšil fixovanou cenu produktu, došlo z jeho strany k podstatnému porušení smlouvy a spotřebitel může od smlouvy odstoupit. Změny, které dodavatel spotřebiteli "oznámil" pouze novým výměrem záloh, jsou bez existence smluvního podkladu a dodržení zákonných podmínek vůči spotřebiteli neúčinné.

Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní úkon, který nevyžaduje souhlas druhé strany. Spotřebitel v případě sporu bude muset pouze prokázat, že odstoupení zaslal, např. předložením dodejky k dopisu, kterým spotřebitel od smlouvy odstoupil. K jednání s novým dodavatelem není třeba akceptace odstoupení ze strany stávajícího dodavatele, stačí prokazatelné odeslání na adresu sídla společnosti (doporučený dopis s dodejkou, datová schránka).

Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat přímo u dodavatele energií, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 08:21, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.